- Rodzaj czujnika: Czujnik dźwigniowy
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | E10631S |
BOSCH | 0986580385 |
CITRO | 1525JE |
DELPHI | FG106612B1 |
PEUGE | 1525JE |
PIERBURG | 702701460 |
SIDAT | 71268 |
VALEO | 347522 |
CITROËN
|
DS
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik poziomu paliwa to urządzenie informujące kierowcę o poziomie napełnienia baku. Dzięki niewielkiemu, prostemu urządzeniu umieszczonemu wewnątrz baku na tablicy rozdzielczej na bieżąco można śledzić wskaźnik poziomu paliwa. Warto podkreślić, że dzisiaj czujnik poziomu paliwa dostarcza dosyć szczegółowych informacji. Kierowca nie tylko odbiera sygnał o konieczności jak najszybszego tankowania, ale też w dowolnym momencie może sprawdzić, ile jeszcze kilometrów jest w stanie przejechać bez wizyty na stacji paliw.
Dzisiejsze czujniki poziomu paliwa działają poprzez pomiar oporu, podobnie jak urządzenia starszego typu. Niemniej jednak obecnie czujnik jest połączony z komputerem, a pomiar jest całkowicie automatyczny. Czujniki są teraz nieco bardziej skomplikowanymi urządzeniami niż jeszcze kilkanaście lat temu. Mimo to nowsze urządzenia do pomiaru poziomu paliwa wykazują się większą trwałością od sprzętu starszego typu. Niestety nie oznacza to, że w ogóle nie dochodzi do awarii czujnika poziomu paliwa.
Czujnik może ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Dochodzi do tego głównie w przypadku niższej jakości urządzeń. W takiej sytuacji czujnik może wskazywać niewłaściwy pomiar poziomu paliwa lub też nie wskazywać go wcale. Awariom ulega także elektronika. Zwarcie lub przerwanie przewodu daje podobne objawy, jak uszkodzenie mechaniczne. Naprawa czujnika poziomu paliwa zwykle okazuje się zupełnie nieopłacalna. Dlatego też w przypadku awarii przeważnie czujnik poddaje się wymianie.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.