- Lokalizacja w aucie: W zbiorniku paliwa
- Ciężar [kg]: 0,625
- Tryb pracy: Elektryczny
- Kolor obudowy: Biały
- Rodzaj wtyczki: Męski
- Ciężar netto [kg]: 0,372
- Ilość biegunów: 4
- Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | E10565S |
DELPHI | FG1024-12B1 |
FUELPARTS | FP6097 |
HOFFER | 7409279 |
INTER | 38691 |
LUCCAV | FDB2007 |
MAG | 519731359900 |
MEATDORIA | 79279 |
PIERBURG | 7.02700.30.0 |
PSA | 1525JR |
PSA | 9659634080 |
SIDAT | 71279 |
VALEO | 347503 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik poziomu paliwa to urządzenie informujące kierowcę o poziomie napełnienia baku. Dzięki niewielkiemu, prostemu urządzeniu umieszczonemu wewnątrz baku na tablicy rozdzielczej na bieżąco można śledzić wskaźnik poziomu paliwa. Warto podkreślić, że dzisiaj czujnik poziomu paliwa dostarcza dosyć szczegółowych informacji. Kierowca nie tylko odbiera sygnał o konieczności jak najszybszego tankowania, ale też w dowolnym momencie może sprawdzić, ile jeszcze kilometrów jest w stanie przejechać bez wizyty na stacji paliw.
Dzisiejsze czujniki poziomu paliwa działają poprzez pomiar oporu, podobnie jak urządzenia starszego typu. Niemniej jednak obecnie czujnik jest połączony z komputerem, a pomiar jest całkowicie automatyczny. Czujniki są teraz nieco bardziej skomplikowanymi urządzeniami niż jeszcze kilkanaście lat temu. Mimo to nowsze urządzenia do pomiaru poziomu paliwa wykazują się większą trwałością od sprzętu starszego typu. Niestety nie oznacza to, że w ogóle nie dochodzi do awarii czujnika poziomu paliwa.
Czujnik może ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Dochodzi do tego głównie w przypadku niższej jakości urządzeń. W takiej sytuacji czujnik może wskazywać niewłaściwy pomiar poziomu paliwa lub też nie wskazywać go wcale. Awariom ulega także elektronika. Zwarcie lub przerwanie przewodu daje podobne objawy, jak uszkodzenie mechaniczne. Naprawa czujnika poziomu paliwa zwykle okazuje się zupełnie nieopłacalna. Dlatego też w przypadku awarii przeważnie czujnik poddaje się wymianie.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.