- Głębokosć zabudowy [mm]: 24
- Ilość połączeń: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
EFI AUTOMO | 144573 |
ERA | 550635A |
ERA | 550635B |
ERA | 550635HQ |
FACET | 9.0773 |
FAE | 79343 |
FISPA | 83.504 |
FISPA | 83.504A2 |
HOFFER | 7517602 |
HOFFER | 7517602E |
KW | 453 773 |
MEATDORIA | 87602 |
METZGER | 0901008 |
SIDAT | 83.504 |
SIDAT | 83.504A2 |
VEMO | V10-72-1278 |
VW | 02T 906 207 A |
VW | 02T 906 207 D |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik automatycznej skrzyni biegów to niewielkie urządzenie, które pobiera dane i przekazuje informacje do sterownika. Wbrew pozorom nie jest to szczególnie skomplikowany element. Stosowane w dzisiejszych pojazdach czujniki to niewielkie, w większości metalowe konstrukcje. Działają one w sąsiedztwie skrzyni biegów oraz są oczywiście podłączone do sterownika.
Zadaniem czujnika jest mierzenie prędkości ruchu wału skrzyni biegów. Tym samym czujnik kontroluje prędkość obrotową skrzyni biegów. Pobrane informacje są przekazywane do sterownika – zwykle dzięki wykorzystaniu zjawiska Halla. Warto jednak zauważyć, że rozróżnia się dwa rodzaje czujników skrzyni biegów. Obok modeli hallotronowych powszechnie stosuje się również czujniki indukcyjne. Dane zebrane przez czujnik są wykorzystywane do sterowania pracą automatycznej skrzyni biegów. Dzięki znajomości prędkości obrotowej wału, sterownik podejmuje decyzje o uruchomieniu kolejnych biegów. Za sprawą danych z czujnika możliwa jest także regulacja siły, z jaką zmieniane są biegi.
Awaria czujnika automatycznej skrzyni biegów powoduje przejście sterownika w stan pracy awaryjnej. Ponadto, kierowca dostrzega włączenie się kontrolki silnika. Zajście powyższej sytuacji wymaga poddania kontroli czujnika automatycznej skrzyni biegów. Wskazana jest jak najszybsza reakcja, aby uniknąć uszkodzenia innych części układu. Przyczyn awarii czujnika może być wiele. Może dojść do przerwania przewodu lub zwarcia. Czasami dochodzi również do zanieczyszczenia czujnika lub jego uszkodzenia mechanicznego.
ERA to włoska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością przedsiębiorstwa są elementy elektryki oraz elektroniki samochodowej. Producent należy do europejskich i światowych liderów w wymienionych sektorach. Wśród flagowych produktów marki ERA należy wymienić wszelkie czujniki, przekaźniki i przełączniki. Elektryka i elektronika ERA to najwyższa jakość na rynku, potwierdzona szeregiem certyfikatów.
Choć bezsprzecznie produkty z wymienionych kategorii stanowią główne linie produkcyjne firmy ERA, to tylko część całej oferty producenta. Przedsiębiorstwo stale poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej wszechstronnym dostawcą samochodowych części zamiennych. Części samochodowe ERA to również między innymi elementy mechanizmów sterujących pracą silnika. Producent oferuje także części układu zapłonowego, układu zawieszenia, klimatyzacji i wiele innych autoczęści. Wszystkie łączy jedna cecha, jaką jest wykończenie z troską o najmniejsze detale.
ERA powstała w 1983 roku jako marka koncernu Sipea. Z czasem ERA stała się niezależną firmą produkcyjną, zyskującą rozpoznawalność we Włoszech oraz poza granicami kraju. Obecnie części samochodowe ERA są dystrybuowane do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma posiada główną siedzibę w rodzinnych Włoszech oraz filie w innych krajach. Warto zaznaczyć, że ERA to nie tylko producent części samochodowych, lecz przedsiębiorstwo w dużej mierze zajmuje się również dystrybucją autoczęści własnych i innych producentów.