- Lokalizacja w aucie: Z tyłu z lewej
- Długość kabli: 1030
Dodaj opinię
(30.07.2022)
Opinia wystawiona dla Czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) ASHIKA 151-02-251 (Oś tylna strona prawa)
(25.08.2019)
Bardzo dobry czujnik, który doskonale synchronizuje pracę poszczególnych układów. Muszę w tym miejscu podkreślić, że jestem sceptykiem, jeśli chodzi o wszelką elektronikę w samochodach. To znaczy nie neguję, że jest przydatna i z wielu rozwiązań korzystam, ale zawsze muszę sprawdzić jak działa dany system i przekonać się do niego. Podobnie było z czujnikiem prędkości obrotowej koła. Była taka sytuacja że jakiś czas temu uległ awarii. Powinno to niby doprowadzić do szeregu problemów, a ja nawet nie zauważyłem, że coś jest nie halo. Dopiero mechanik na przeglądzie mnie poinformował, że czujnik nie działa, czy też nie jest w pełni sprawny już nie wiem właściwie. No to zamontowaliśmy nowy czujnik ABS, tym razem marki Ashika i o dziwo nawet ja odczuwam różnicę. Zauważyłem, że jeżdżę płynniej, co bezpośrednio przełożyło się na mniejsze spalanie. Także jet to korzyść dla mojego komfortu i portfela, do tego mniejsze zanieczyszczenie – same plusy.
Opinia wystawiona dla Czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) ASHIKA 151-05-533 (Z przodu z lewej)
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 31138 |
JAPANPAR | ABS-552 |
JAPKO | 151552 |
MEATDORIA | 90905E |
MITSUBISHI | 4670A581 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Terminy „regulacja dynamiki jazdy”, lub „system stabilizacji toru jazdy” odnoszą się do systemów wspomagania kierowcy, które mogą zapobiegać poślizgom poprzez ukierunkowane interwencje hamowania na poszczególnych kołach oraz ingerencje w system zarządzania silnikiem.
Nagłe manewry podczas jazdy takie jak szybkie kontrowanie kierownicy, nieoczekiwane zmiany pasa ruchu lub omijanie przeszkód – oraz mokre, brudne i śliskie drogi mogą prowadzić do poślizgu. Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP® może zapobiegać występowaniu takich sytuacji w granicach fizycznych poprzez ukierunkowane interwencje hamowania i interwencje w system zarządzania silnikiem.
Za pomocą czujników elektronicznych program stabilizacji stale porównuje, czy pożądane przez kierowcę kierowanie odpowiada rzeczywistemu kierunkowi jazdy pojazdu. Jeśli system rozpozna, że wartości się różnią, ESP® interweniuje – gdy tylko pojazdowi grozi niestabilność.
Jeśli ESP® rozpozna, że pojazd jest podsterowny na zakręcie – tj. pcha przednią oś mimo skręcania kół – system zmniejszy moc silnika i wyhamuje tylne koło po wewnętrznej stronie zakrętu, aby ustabilizować pojazd.
Jeśli istnieje ryzyko nadsterowności – tj. skręcania tylnego końca – ESP® zmniejsza moment obrotowy silnika i hamuje przednie koło po zewnętrznej stronie zakrętu. Tworzy to przeciwny moment obrotowy, który przeciwdziała tendencji do nadsterowności i stabilizuje pojazd.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.