- Ilość połączeń: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 9950634 |
DACIA | 7701044743 |
EPS | 1995083 |
ERA | 550150 |
FACET | 105083 |
FIAT | 7714824 |
FIAT | 9945634 |
FIAT | 9950634 |
KW | 495083 |
LANCIA | 7714824 |
LANCIA | 9945634 |
LANCIA | 9950634 |
MAG | 219244300500 |
MAG | KITPF1C |
MAG | PF1C00 |
RENAU | 7701044743 |
ALFA ROMEO
|
DACIA
|
FIAT
|
LANCIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik przepustnicy należy do najważniejszych czujników samochodowych. Ten drobny element elektroniki samochodowej pośrednio wpływa na obroty silnika, a więc to również dzięki niemu możliwe jest zwiększanie prędkości pojazdu.
Chcąc, aby samochód przyspieszył, kierowca wciska pedał gazu. Zachodzi wtedy szereg procesów prowadzących do wzrostu obrotów silnika. Za połączenie pedału gazu z jednostką napędową odpowiada głównie przepustnica, którą kierowca porusza wciskając pedał. Ruch przepustnicy to wskazówka dla sterownika silnika. Na jej podstawie modyfikowane są parametry mieszanki paliwo-powietrznej dostarczanej do komór spalania. Transferem sygnału zajmuje się właśnie czujnik przepustnicy. Określa on parametry ruchu przepustnicy, a następnie przesyła informację do sterownika silnika.
Zasadniczo wyróżnia się dwa rodzaje czujników przepustnicy. Pierwszy, wykorzystywany dzisiaj zdecydowanie częściej, to potencjometr. Poprzez odczyt napięcia czujnik tego rodzaju dokładnie określa parametry ruchu i położenia przepustnicy. Natomiast drugi typ czujników przepustnicy stanowią mikroprzełączniki. Dostarczają one jedynie informacji o całkowitym otwarciu lub zamknięciu przepustnicy.
Wysokiej jakości czujnik przepustnicy to element wytrzymały, funkcjonujący sprawnie przez wiele lat. Niemniej jednak po pewnym czasie mimo wszystko może dojść do awarii, wskutek intensywnej eksploatacji pojazdu. Stosunkowo częstym zjawiskiem jest uszkodzenie połączenia między czujnikiem przepustnicy a przepustnicą lub między czujnikiem przepustnicy a sterownikiem silnika. Spostrzegając, że wciśnięcie pedału gazu nie wywołuje oczekiwanego wzrostu obrotów silnika, kierowca powinien poddać czujnik przepustnicy kontroli.
CALORSTAT by Vernet jest znany na światowym rynku przemysłu samochodowego od 1952 roku. Obecnie przedsiębiorstwo stało się światowym liderem w dziedzinie produkcji elementów systemu tworzenia mieszanki powietrznej i termostatów dla przemysłu motoryzacyjnego, w szczególności dla samochodów osobowych i ciężarowych.
W sumie firma CALORSTAT by Vernet produkuje ponad 13 milionów termostatów i czujników w ciągu roku. 60% części zamiennych wytwarzanych przez firmę jest dostarczanych na pierwszy montaż fabryczny wiodących gigantów samochodowych - Alfa-Romeo, Fiat, Lancia, Citroën, Dacia, Ford, Hyundai, Lada, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault , Rover, Suzuki, Toyota, Volvo oraz Volkswagen.
Jakość części zamiennych CALORSTAT by Vernet potwierdzają międzynarodowe certyfikaty jakości ISO 9000 i QS 9001. Aktualnie w magazynach marki znajduje się w stałej dostępności ponad 1 milion części samochodowych.
Termostaty Vernet to podstawowa i zarazem najważniejsza linia produktowa marki. Charakteryzują się bardzo wysoką jakością, niezawodnością i długą żywotnością. W produkcji wykorzystuje się innowacyjne technologie i starannie wyselekcjonowane materiały.
CALORSTAT by Vernet to także szereg innych wysokiej jakości na potrzeby europejskiego i azjatyckiego rynku motoryzacyjnego.