- Napięcie [V]: 12
- Ilość połączeń: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 5S5193 |
ASHUKI | N44601 |
BLUEPRINT | ADN17209 |
CSV ELECTR | CPM9152 |
DELPHI | SS10314 |
ERA | 550612A |
FISPA | 84.152 |
HBJAKOPART | J5641003 |
HELLA | 6PX 008 476-471 |
HITACHI AU | 2508503 |
HOFFER | 7513117 |
INTERMOTOR | TH232 |
KAVO PARTS | ETP-6501 |
MAG | 600000177500 |
MEATDORIA | 83117 |
METZGER | 904038 |
MOBILETRON | TP-J009 |
MTETHOMSON | 7279 |
NISSA | 22620-0S320 |
NISSA | 22620-0S321 |
NISSA | 22620-31U00 |
NISSA | 22620-31U01 |
NISSA | 22620-31U0A |
OSSCA | 16411 |
SIDAT | 84.152 |
VEMO | 38-72-0195 |
WALKER P | 200-1196 |
WE PARTS | 410600040 |
WILMINK | WG1493837 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik przepustnicy należy do najważniejszych czujników samochodowych. Ten drobny element elektroniki samochodowej pośrednio wpływa na obroty silnika, a więc to również dzięki niemu możliwe jest zwiększanie prędkości pojazdu.
Chcąc, aby samochód przyspieszył, kierowca wciska pedał gazu. Zachodzi wtedy szereg procesów prowadzących do wzrostu obrotów silnika. Za połączenie pedału gazu z jednostką napędową odpowiada głównie przepustnica, którą kierowca porusza wciskając pedał. Ruch przepustnicy to wskazówka dla sterownika silnika. Na jej podstawie modyfikowane są parametry mieszanki paliwo-powietrznej dostarczanej do komór spalania. Transferem sygnału zajmuje się właśnie czujnik przepustnicy. Określa on parametry ruchu przepustnicy, a następnie przesyła informację do sterownika silnika.
Zasadniczo wyróżnia się dwa rodzaje czujników przepustnicy. Pierwszy, wykorzystywany dzisiaj zdecydowanie częściej, to potencjometr. Poprzez odczyt napięcia czujnik tego rodzaju dokładnie określa parametry ruchu i położenia przepustnicy. Natomiast drugi typ czujników przepustnicy stanowią mikroprzełączniki. Dostarczają one jedynie informacji o całkowitym otwarciu lub zamknięciu przepustnicy.
Wysokiej jakości czujnik przepustnicy to element wytrzymały, funkcjonujący sprawnie przez wiele lat. Niemniej jednak po pewnym czasie mimo wszystko może dojść do awarii, wskutek intensywnej eksploatacji pojazdu. Stosunkowo częstym zjawiskiem jest uszkodzenie połączenia między czujnikiem przepustnicy a przepustnicą lub między czujnikiem przepustnicy a sterownikiem silnika. Spostrzegając, że wciśnięcie pedału gazu nie wywołuje oczekiwanego wzrostu obrotów silnika, kierowca powinien poddać czujnik przepustnicy kontroli.
Herth+Buss Jakoparts - to niemiecka firma z wieloletnią tradycją, która powstała w 1925 roku jako Herth+Buss. Pierwszą specjalizacją przedsiębiorstwa był wyrób komponentów układów zapłonowych. Z czasem firma przebranżowiła się stawiając na produkcję szerokiej gamy części zamiennych dla wielu samochodowych marek.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował nową linią produktów, które opatrzono marką Jakoparts. Powstałe pod tym brandem części przeznaczone są dla samochodów produkcji japońskiej i koreańskiej.
O ofercie ponad 14 000 części!
Obecnie ofertę przedsiębiorstwa stanowi ponad 14 000 różnego rodzaju komponentów, które odpowiadają praktycznie wszystkich potrzebą branży motoryzacyjnej. W bogatym asortymencie Herth+Buss Jakoparts znajdziemy:
Każdy komponent, który wychodzi spod skrzydeł Herth+Buss Jakoparts cechuje się najwyższym standardem wykonania. Dzięki temu części samochodowe tego niemieckiego producenta są trwałe i wydajne.
Warto nadmienić, iż produkcja każdego elementu oparta jest o obowiązujące w branży motoryzacyjnej normy, dzięki temu dopasowują się one do najnowszych modeli pojazdów.