- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradzwiękowy
- Kolor: Czarny
- Cecha chemiczna: Lakierowany
- Ilość biegunów: 3
- Dla numeru OE: 212 542 00 18
- Dla numeru OE: 212 542 01 18
- Dla numeru OE: 2E0 907 271F
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 54422 |
A.I.C. | 54423 |
ABAKUS | 120-01-021 |
ABAKUS | 120-01-022 |
ACI AVESA | ASP-018 |
ACI AVESA | ASP-019 |
AUTLOG | AS6017 |
AUTLOG | AS6049 |
AUTO-SPEED | 6755420018 |
AUTO-SPEED | 6755420118 |
AUTOMEGA | 210057010 |
AUTOMEGA | 210068710 |
BBR | 001-10-23739 |
BBR | 001-10-23740 |
BINDER | 3943,301,1 |
BINDER | 3943,301,2 |
BLIC | 5902-01-0030 |
BLIC | 5902-01-0031 |
BOSCH | 0 263 009 638 |
BOSCH | 0 263 023 941 |
CSV ELECTR | CSA5519 |
CSV ELECTR | CSA5520 |
CSV ELECTR | CSA5521 |
CSV ELECTR | CSA5629 |
ELTA AUTOM | EV8011 |
ELTA AUTOM | EV8028 |
ELTA AUTOM | XPS011 |
ELTA AUTOM | XPS028 |
ERA | 566008 |
ERA | 566008A |
ERA | 566009 |
ERA | 566009A |
ESEN SKV | 28SKV018 |
ESEN SKV | 28SKV019 |
FAST | FT76018 |
FEBI | 37603 |
FEBI | 39308 |
FISPA | 970014 |
FISPA | 970033 |
HBELPARTS | 70699240 |
HBELPARTS | 70699241 |
HELLA | 6PX 358 141-091 |
HELLA | 6PX 358 141-371 |
INTERMOTOR | 59532 |
INTERMOTOR | 59533 |
INTERMOTOR | KPS021 |
INTERMOTOR | KPS022 |
INTERMOTOR | LPS033 |
INTERMOTOR | LPS034 |
INTERMOTOR | PAR7032 |
INTERMOTOR | PAR7033 |
KAWE | 8815 23102 |
KAWE | 8815 23103 |
KLOKKERH | 96009059 |
KLOKKERH | 96009060 |
KRAFT AUTO | 8991021 |
KRAFT AUTO | 8991022 |
MAG | 021016049010 |
MAG | 021016050010 |
MAPCO | 88841 |
MAPCO | 88844 |
MAXGEAR | 27-1270 |
MAXGEAR | 27-1271 |
MERCE | 212 542 00 18 |
MERCE | 212 542 01 18 |
MERCE | A212 542 00 18 |
MERCE | A212 542 01 18 |
METZGER | 0901052 |
METZGER | 0901053 |
METZGER | 0901174 |
MOBILETRON | PD-EU016 |
MOBILETRON | PD-EU017 |
OSSCA | 17858 |
OSSCA | 17859 |
PATRON | PE25028 |
PATRON | PE25029 |
PREX | P303004 |
PREX | P303005 |
QF | QF00T01511 |
QF | QF00T01548 |
QF | QF10G00002 |
QF | QF10H00022 |
QUINTON HA | XPAR133 |
QUINTON HA | XPAR134 |
SIDAT | 970014 |
SIDAT | 970033 |
STARTVOLT | VS-PK 1583 |
TRISCAN | 8815 23102 |
TRISCAN | 8815 23103 |
TTC | 02.42.056 |
TTC | 02.42.344 |
VEMO | V30-72-0022 |
VEMO | V30-72-0023 |
VEMO | V30-72-10022 |
VEMO | V30-72-40022 |
VW | 2E0 907 271F |
WE PARTS | 411570020 |
WE PARTS | 411570021 |
WILMINK | WG1749833 |
WILMINK | WG1749834 |
WILMINK | WG1822450 |
WILMINK | WG1822451 |
ZZVF | WEKR0174 |
ZZVF | WEKR0205 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zderzaki to elementy znajdujące się z tyłu i z przodu pojazdu, będąc z obu stron najdalej wysuniętymi częściami samochodu. Obecnie zderzak i części zderzaka wykonuje są głównie ze stali, jednak od zewnątrz element ten pokrywa warstwa tworzywa sztucznego. Główną częścią zderzaka jest kształtownik – ułożony poziomo i pośrodku – jednak ze względu na przysłonięcie innymi częściami zderzaka, nie jest widoczny.
Głównym zadaniem zderzaków jest ochrona podczas kolizji. O ile w przypadku poważnych zderzeń zderzaki nie są w stanie pomóc, o tyle przy drobnych uderzeniach nieco łagodzą wstrząsy oraz przede wszystkim chronią inne części samochodu przed uszkodzeniem. Ponadto, zderzaki odgrywają niezwykle ważną rolę w kształtowaniu estetyki pojazdu. Dlatego też producenci wyjątkowo dbają o ich prezencję, a kierowcy często na własną rękę modyfikują kształty, a także barwy zderzaków.
Ze względu na funkcję oraz lokalizację, zderzaki często ulegają uszkodzeniom. Drobne uderzenia – na przykład w słupek podczas parkowania – raczej nie pozostawiają na nich śladu, jednak przy większych kolizjach dochodzi do zarysowań, pęknięć, a w najgorszym wypadku do odpadnięcia zderzaka. Ponadto, ze względu na obecność elementów metalowych, zderzak narażony jest również na korozję.
Unikanie kolizji może sprawić, że zderzak pozostanie w doskonałym stanie nawet po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów. Warto jednak sprawdzać, czy nie pojawiają się drobne pęknięcia oraz rdza, gdyż oznaczają one konieczność wymiany tego elementu. Ze względów estetycznych niektórzy kierowcy decydują się na wymianę również ze względu na obecność zadrapań i rys, jednak w takich przypadkach wystarczające może się okazać lakierowanie.