- Tryb pracy: Elektryczny
- Napięcie [V]: 12
- Ilość połączeń: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BGA | CP5614ACP |
BORG BECK | BWP3042 |
BOSCH | 0 392 023 044 |
CSV ELECTR | CBA5079 |
DAYCO | DEP1074 |
ERA | 370043 |
FEBI | 174438 |
FIRST LINE | FWP3042 |
FISPA | 5.5079 |
FRECCIA | AWP0105 |
FREY | 723015301 |
GATES | 41557E |
GRAF | AWP028 |
HOFFER | 7500027 |
KWP | 11028 |
MEATDORIA | 20027 |
MERCE | 204 835 02 64 |
METELLI | 25-0028 |
METZGER | 2221078 |
NRF | 390038 |
NTY | CPZ-ME-004 |
OSSCA | 41365 |
PIERBURG | 7.06740.17.0 |
PIM | 10890040 |
SIDAT | 5.5079 |
SMART | 204 835 02 64 |
SWAG | 33 10 2201 |
TOPRAN | 409 441 |
TRISCAN | 860023067 |
TTC | 02.59.158 |
VEMO | 30-16-0007 |
VEMO | V30-16-0007 |
WE PARTS | 441450030 |
WILMINK | WG1902495 |
WILMINK | WG2010438 |
WILMINK | WG2014071 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Hearth+Buss to niemiecka firma motoryzacyjna, sprzedająca części samochodowe między innymi pod marką Elparts. Hearth+Buss Elparts to autoczęści z różnych kategorii produktowych. Ważną gałęzią działalności przedsiębiorstwa zawsze były elementy układu zapłonowego. Do dzisiaj stanowią one duży odsetek referencji obecnych w katalogu producenta. Cewki zapłonowe Hearth+Buss Elparts to sprawdzona jakość udokumentowana szeregiem certyfikatów. Ponadto, firma produkuje również świece żarowe, przewody zapłonowe i inne części układu.
Producent części samochodowych Hearth+Buss Elparts stale poszerza swoją ofertę. W ostatnich latach wiele referencji przybyło w kategorii elektryki samochodowej oraz oświetlenia. Celem przedsiębiorstwa jest zdobycie pozycji jednego z liderów rynku światowego w tym obszarze. Akumulatory, alternatory, jak również wszelkiego rodzaju czujniki Hearth+Buss Elparts to autoczęści doceniane przez użytkowników oraz fachowców. Podobnie wysoko cenione jest oświetlenie samochodowe Hearth+Buss Elparts. W asortymencie producenta znajdują się wszelkie obowiązkowe, jak i dodatkowe lampy dopasowane do większości samochodów europejskich i azjatyckich. Oczywiście producent oferuje również niezbędne części elektryczne układu oświetlenia samochodowego, takie jak przekaźniki, przełączniki i regulatory.
Hearth+Buss to firma z długą historią, której początek sięga 1925 roku. Od początku przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją zapłonów. Dzisiaj oferta producenta jest o wiele bogatsza, a części samochodowe Hearth+Buss Elparts są dystrybuowane również poza macierzyste Niemcy.