- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Długość [mm]: 322
- Szerokość [mm]: 170
- Wysokość [mm]: 31
- Ciężar netto [kg]: 0,53
- Ciężar brutto [kg]: 0,61
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | K30238-2 |
AKRON-MALÒ | 1531012 |
ALCOFILTER | MS-6299C |
APXENERGY | X10688 |
ASAM | 71942 |
ASHUKI | PAL2-4079 |
AUTOMEGA | 210179010 |
AVS AUTOPA | HB667C |
BBR | 003-20-15937 |
BMW | 64 31 6 913 506 |
BMW | 64 31 6 935 823 |
BMW | 64 31 9 171 858 |
BMW | 64 31 9 174 371 |
BMW | 64 31 9 174 372 |
BORG BECK | BFC1186 |
BOSCH | 1 987 432 402 |
CHAMPION | CCF0115C |
CLEANF | NC2138CA |
COMLINE | EKF158A |
COOPERSFIA | PCK8168-2 |
EUROREPAR | 1640606480 |
FI.BA | CF-178/C |
FILFILTER | HCK 7197 |
FILTRON | K 1160A-2x |
HOFFER | 17301FK-X2 |
JPG | 1428101810 |
KLAXCAR | FC083z |
KNECHT | LAK 197 |
MAHLE | LAK 197 |
MANN | CUK 3139 |
MAXGEAR | 26-0842 |
MEATDORIA | 17301FK-X2 |
MEYLE | 312 320 0007/S |
MFILTER | K 994C-2 |
MILES | AFC2155 |
MOTAQUIP | VCF342 |
MULLER FIL | FK238x2 |
PURFLU | AHC219-2 |
QUINTON HA | QFC0050 |
RIDEX | 424I0010 |
STELLOX | 71-10240-SX |
Stark | SKIF-0170009 |
TECNECO FI | CK3139C-2 |
TECNOCAR | EC420-2 |
Technika | 780229 |
WE PARTS | 17301FK-X2 |
ZEKKERT | IF-3294K |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.