- Rodzaj filtra: Filtr cząstek stałych
- Długość [mm]: 348
- Szerokość [mm]: 125
- Wysokość [mm]: 24
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MS6256 |
AURADIA | IFD005 |
COOPERSFIA | PC8098 |
CORTECO | 21652360 |
CORTECO | CP1077 |
CROSLAND F | E431 |
FEBI | 19438 |
FILTRON | K1113 |
FORD | 1353267 |
FORD | 1459009 |
FORD | 4042703 |
FORD | YC1H-19N619-AB |
FRAM | CF9485 |
HEN | E1901LI |
KNECHT | LA118 |
MANN | CU3649 |
MAPCO | 65606 |
MEATDORIA | 17160 |
MECAFILTER | ELR7094 |
MICRONAIR | MP101 |
MOTAQUIP | VCF190 |
P.B.R. | AH7107 |
PURFLU | AH224 |
PUROLATOR | C28150 |
QUINTON HA | WP9096 |
SOGEFIPRO | PC8809 |
TECNOCAR | E431 |
TEHO | 29052 |
TEHO | R9052 |
UFI | 53.058.00 |
UNI | GFE2997 |
VALEO | 698762 |
VEMO | V25-30-1001 |
ZAFFO | 465F |
ZAFFO | 465P |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.
Sofima to uznany producent filtrów samochodowych. Włoska firma jest dzisiaj częścią międzynarodowego koncernu UFI. Bezsprzecznie Sofima to jeden z czołowych producentów części filtracyjnych do samochodów osobowych, motocykli oraz pojazdów rolniczych. W ofercie producenta znajdują się przede wszystkim filtry oleju i paliwa. Producent posiada specjalną kategorię filtrów LPG oraz przeznaczonych dla Diesli.
Ze względu na ambicję kompleksowego spełniania potrzeb klientów, Sofima oferuje również filtry powietrza oraz filtry kabinowe. Tym samym filtry Sofima skutecznie chronią silnik oraz pasażerów kabiny samochodu. Firma oferuje szereg standardowych filtrów, spełniających przeciętne wymagania kierowców. Jednak w asortymencie pojawiają się również filtry o podwyższonej efektywności i trwałości większej niż przeciętna.
Filtry Sofima są dystrybuowane na terenie wielu krajów na całym świecie. Produkty tej marki są przeznaczone dla samochodów powstających w Europie, Azji i Ameryce. Firma jest wysoko ceniona na rynku części zamiennych. Jednak aftermarket to nie jedyne pole działania przedsiębiorstwa Sofima. Producent zaopatruje również kilku uznanych producentów samochodowych. Volvo czy Chrysler od lat korzystają z filtrów Sofima podczas montażu samochodów.
Sofima to firma obecna na rynku już od ponad 3 dekad. W tym czasie marka zdobyła uznanie w ponad 50 krajach na świecie. Główna fabryka produkcyjna niezmiennie mieści się we Włoszech. Niemniej dzisiaj Sofima korzysta również ze swojego centrum w Chinach, gdzie powstają głównie części przeznaczone na rynek azjatycki.