- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 74
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 65
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 31,5
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 31,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALO-8144 |
ACDELCO | AC 6157 E |
ALCOFILTER | MD-515 |
AMC FILTER | SO-919 |
ARMAFILT | OB-64/74.0 |
ASAS | AS 1599 |
ASHIKA | 10-ECO058 |
BLUEPRINT | ADA 102109 |
BLUEPRINT | ADK 82105 |
BOSCH | 1 457 429 248 |
BOSCH | P9248 |
CHAMPION | COF100536E |
CHAMPION | XE 536 |
CHAMPION | XE 536/606 |
CLEANF | ML 1728 |
COMLINE | EOF179 |
COOPERSFIA | FA5765 ECO |
CROSLAND F | 2304 |
DIGOEMA | DGM/O 1174 |
FEBI | 33469 |
FIAT | 55189320 |
FIAT | 71737926 |
FILFILTER | MLE 1451 |
FRAD | 22.39.41/10 |
FRAM | CH10045 |
FRAM | CH10045 ECO |
GM | 93183412 |
GUD | M 55 |
HBJAKOPART | J1318007 |
HEN | E46H D126 |
JAPANPAR | FO-ECO058 |
JAPANPAR | JFO-ECO058 |
KNECHT | OX386D |
KNECHT | OX386DECO |
KOLBENSCHM | 4111-OX |
KOLBENSCHM | 50 014 111 |
LAUTR | ELH 4363 |
MAG | 71760873 |
MAHLE | OX 386 D |
MAHLE | OX 386 D ECO |
MANN | HU 711/4 x |
MAPCO | 64701 |
MEATDORIA | 14092 |
MECAFILTER | ELH4363 |
MEYLE | 614 322 0011 |
MFILTER | MO 1218 |
MISFAT | L049 |
MOTAQUIP | VFL 537 |
MOTAQUIP | VFL538 |
MULLER FIL | FOP346 |
NIPPARTS | N1318015 |
OPEL | 5650354 |
P.B.R. | AC-8081 |
PURFLU | L373 |
PZL | WO1521X |
QUINTON HA | QFL0148 |
RYCO | R2637P |
SCT | SH 4043 |
SCT | SH 4043 P |
SOFIMA | S 5049 PE |
SUZUK | 16510-79J50 |
SUZUK | 16510-79J50-000 |
SWAG | 70 93 3469 |
TECNECO FI | OL 010045-E |
TECNOCAR | OP267 |
UFI | 25.049.00 |
UNI | GFE 609 |
UNICO F. | EL 674/4 x |
UNICO F. | EL 674/4x |
VAICO | V40-0609 |
VALEO | 586510 |
WIXFILTERS | WL7402 |
ALFA ROMEO
|
CADILLAC
|
FIAT
|
OPEL
|
SAAB
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.
Optima to marka należąca do międzynarodowego koncernu Johnson Controls. Firma produkuje pod tą marką wysokiej jakości, wydajne akumulatory samochodowe. Akumulatory Optima to nowoczesne urządzenia działające w oparciu o technologię zwiniętych spiralnie ogniw. Oczywiście baterie Optima to akumulatory bezobsługowe i zamknięte. Zastosowanie innowacyjnej technologii zapewnia wyjątkowo wysoką odporność na drgania.
Producent dokłada wszelkich starań, aby akumulatory Optima działały jak najdłużej. Współczynnik samorozładowania dla kolejnych modeli baterii Optima jest coraz niższy. Dla wielu istotna może być również możliwość montażu akumulatorów Optima w dowolnych pozycjach. Urządzenia marki Optima to akumulatory ze średniej półki cenowej, jednak najwyższej półki jakościowej. Niemniej w asortymencie naleźć można modele o zróżnicowanej wydajności, zatem oferta powinna zadowolić każdego użytkownika. Poza standardowymi akumulatorami, Optima oferuje również baterie o zwiększonej żywotności i wydajności, przeznaczone dla kierowców o szczególnych potrzebach.
Koncern Johnson Controls – właściciel marki Optima – został założony w 1885 roku. Zatem historia firmy jest bardzo długa. W początkach działalności przedsiębiorstwo zajmowało się głównie produkcją klimatyzatorów. Z czasem firma weszła również do branży motoryzacyjnej, gdzie szybko zaznaczyła swoją obecność. Dzisiaj koncern produkuje przede wszystkim elementy elektroniczne do samochodów, dystrybuując poszczególne produkty pod różnymi markami.