Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | SF |
AC | X 18 |
AC | X 530 |
AC | X19 |
AC | X35 |
ALCOFILTER | MD 107 |
ALCOFILTER | MD-007 |
ALCOFILTER | SP 816 |
ALCOFILTER | SP 838 |
BALDW | B-233 |
BALDW | B-233-HPG |
BOSCH | 0 451 001 149 |
BOSCH | 0 451 001 149-30N |
BOSCH | 0 451 103 029 |
BOSCH | 0 451 103 003 |
BOSCH | 0 451 103 022 |
BOSCH | 0 451 103 029-310 |
BOSCH | 0 451 103 044 |
BOSCH | 0 451 103 167 |
BOSCH | 0 451 103 903 |
BOSCH | 0 451 104 514 |
BOSCH | 0986627576 |
BOSCH | 1 451 001 149 |
BOSCH | 451001149 |
BOSCH | 451103003 |
BOSCH | 451103022 |
BOSCH | 451103029 |
BOSCH | 451103044 |
BOSCH | 451103167 |
BOSCH | 451103903 |
BOSCH | 451104514 |
BOSCH | 986627576 |
BOSCH | F 026 408 903 |
CATER | 9 Y - 4506 |
CHAMP | LS 50 |
CHAMP | PH16 |
CHAMPION | C 102 |
CHAMPION | C 117 |
CHAMPION | C 142 |
CHAMPION | C102/606 |
CLEANF | DO 223 |
CLEANF | DO 262/B |
COMLINE | EOF 009 |
COOPE | AZL 047 |
COOPE | AZL 084 |
COOPE | Z 22 |
COOPE | Z 27 |
COOPE | Z 27 A |
COOPE | Z 504 |
COOPE | Z 60 |
COOPERSFIA | FT 4826 |
COOPERSFIA | FT4826CS |
CROSL | 309 |
CROSL | 357 |
CROSL | 529 |
CROSL | 529/1 |
DELPHI | FX0020 |
DELPHI | LK-1140 |
DELPHI | LK-14140 |
DONALDSON | P 55 0032 |
DONALDSON | P 55 2518 |
FIAT | 4286051 |
FIAT | 4316238 |
FIAT | 4335580 |
FIAT | 4363485 |
FIAT | 82342881 |
FILTREC | ZP506 |
FILTRON | OP 533 |
FLEETGUARD | LF-3311 |
FLEETGUARD | LF-4016 |
FLEETGUARD | LF-689 |
FLEETGUARD | LF-784 |
FLEETGUARD | LF3501 |
FORD | 0 HM 6716 BA |
FORD | 1 140 564 0 |
FORD | 1 142 547 2 |
FORD | 1 146 449 7 |
FORD | 1 146 449 8 |
FORD | 1 152 547 2 |
FORD | 1 152 580 2 |
FORD | 1 473 773 |
FORD | 1 482 151 |
FORD | 1 508 831 |
FORD | 1 515 160 |
FORD | 1 555 451 |
FORD | 1 556 297 |
FORD | 1 564 767 |
FORD | 1 565 486 |
FORD | 11 436 936 |
FORD | 5 001 248 |
FORD | 5 002 230 |
FORD | 5 003 559 |
FORD | 5 003 560 |
FORD | 5 003 561 |
FORD | 5 003 932 |
FORD | 5 008 677 |
FORD | 5 016 957 |
FORD | 692 M 6714 AA |
FORD | 70 HM 6714 AA |
FORD | 70 HM 6714 BB |
FORD | 74 HM 6714 CA |
FORD | 74 HM 6714 CB |
FORD | A 710 X 6714 DA |
FORD | A 710 X 6714 EA |
FORD | A 740 X 6714 FA |
FORD | A 770 X 6714 MA |
FORD | A 770 X 6714 RA |
FORD | A 770 X 6714 UA |
FRAM | DG43 |
FRAM | PH 16 |
FRAM | PH 2857A |
FRAM | PH 2861A |
FRAM | PH-2823-1 |
FRAM | PH-2857 |
FRAM | PH-2920 |
FRAM | PH-9 W |
FRAM | PH-964 PL |
GM | 7984229 |
GM | 9975120 |
GUELDNER | Z22 |
GUELDNER | Z27A |
GUELDNER | Z494 |
GUELDNER | Z523 |
GUELDNER | Z60 |
GUELDNER | Z69 |
GUELDNER | Z80 |
GUELDNER | Z89 |
GUELDNER | Z96 |
GUELDNER | Z97 |
HEN | H 10 W |
HEN | H 10 W 01 |
HEN | H 8 W |
ISUZU | 1 3240 08 0 |
ISUZU | 8 8511 16 1 |
ISUZU | 8 8513 10 6 |
JOHN DEERE | AM 37 025 |
KAGER | 10-0133 |
KAGER | 10-0159 |
LEYLA | 12 H 3274 |
LOTUS | A907E6000W |
MAPCO | 61062 |
MASSEY FER | 9 046 817 |
Motorcraft | EFL 026 |
Motorcraft | EFL 037 |
Motorcraft | EFL 039 |
Motorcraft | EFL 090 |
Motorcraft | EFL 090 D |
Motorcraft | EFL 090 S |
Motorcraft | EFL 118 |
Motorcraft | EFL 158 |
Motorcraft | EFL 313 |
Motorcraft | EFL9033 |
Motorcraft | EFL90S |
PURFLU | LS 900 |
PUROLATOR | L 17067 |
PUROLATOR | L 17200 |
PZL | PP-5.2.2 |
QUINTON HA | QOF 2059 |
QUINTON HA | QOF2070 |
QUINTON HA | QOF5457 |
SAAB | 800 334 |
SAAB | 88 03 34 |
SEAT | 000 389 799 1 |
SEAT | 000 393 656 9 |
SEAT | 000 393 687 0 |
SEAT | 000 594 089 8 |
SEAT | 3897991 |
SEAT | 3936569 |
SEAT | 3936870 |
SEAT | 5940898 |
SPIDAN | MOF 3 X |
TECNOCAR | R 62 |
TECNOCAR | R 7 |
UFI | 23 127 02 |
VW | 000 389 7991 |
VW | 000 393 687 0 |
VW | 0003936569 |
VW | 0005940898 |
VW | 3897991 |
VW | 3936569 |
VW | 3936870 |
VW | 5940898 |
AUDI
|
FORD
|
FORD OTOSAN
|
GAZ
|
LADA
|
MG
|
MIDDLEBRIDGE
|
MORRIS
|
PANTHER
|
RELIANT
|
RENAULT
|
SAAB
|
SEAT
|
TALBOT
|
TOYOTA
|
VW
|
WOLSELEY
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.