- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 81
- Średnica wewnętrzna [mm]: 8
- Wysokość [mm]: 152
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | FD285 |
AC | XD138 |
AC | XD9035E |
AC | XD9045E |
AC | XD9055E |
ALCOZYP | MD972 |
ALCOZYP | SP972 |
BALDW | BF1215 |
BLUEPRINT | ADV182347 |
BLUEPRINT | ADV182360 |
BOSCH | 0450906161 |
BOSCH | 0450906174 |
BOSCH | 0450906193 |
BOSCH | 0450906210 |
BOSCH | 0450906238 |
BOSCH | 0450906267 |
BOSCH | 0450906274 |
BOSCH | BDF6174 |
BOSCH | N6174 |
BOSCH | N6267 |
BOSCH | N6274 |
CHAMP | FN13 |
CHAMP | LFF8813 |
CHAMP | LFF8813F |
CHAMPION | L114/606 |
CHAMPION | L142/606 |
CLEANF | DN1929 |
CLEANF | DN829 |
CLEANF | DN829/T |
CLEANF | FFC9202 |
COMLINE | EFF018 |
COOPE | Z1141 |
COOPERSFIA | FP5219 |
COOPERSFIA | FT5385 |
CROSL | 5034K |
CROSL | 5085 |
DELPHI | 7176/507 |
DELPHI | 7176507 |
DELPHI | HDF507 |
DELPHI | HDF516 |
EUROREPAR | E148019 |
EUROREPAR | E148105 |
FILTRON | PP839 |
FLEETGUARD | FF5312 |
FORD | 1022920 |
FORD | 5025096 |
FORD | 7200986 |
FORD | 95VW9150BB |
FRAM | P5328 |
FRAM | PS5938 |
FRAM | PS7149 |
GB4 | FG2021 |
GIF | GF216 |
GM | 93156997 |
HALFORDS | HFF214 |
HEN | H70WK05 |
HEN | H70WK12 |
KAY | AK14DB |
LUCAS_ELEC | LFDF110 |
LUCAS_ELEC | LFDF163 |
MAHLE | KL180 |
MAHLE | KL42 |
MAHLE | KL55 |
MAHLE | KL75 |
MAHLE | KL75/1 |
MAHLE | KL77 |
MAHLE | KL77/1 |
MANN | WK841 |
MANN | WK842/4 |
MANN | WK851 |
MECAFILTER | ELG5210 |
MECAFILTER | G10 |
MECAFILTER | GF282WP |
MISFAT | M365A |
MOTAQUIP | VFF200 |
MOTAQUIP | VFF307 |
MOTAQUIP | VFF507 |
MOTRIO | 8671002069 |
Motorcraft | EFG301 |
Motorcraft | EFG318 |
Motorcraft | EFG6020 |
P.B.R. | AG-6015 |
PEUGE | 190630 |
PEUGE | 190658 |
PURFLU | FCS197V |
PURFLU | FCS412BV |
PURFLU | FCS412V |
PUROLATOR | F68807 |
PUROLATOR | PFC4807 |
QUINTON HA | QFF6028 |
SOFIMA | S7600NR |
SOFIMA | S7601NR |
SOGEFIPRO | FP5219 |
SOGEFIPRO | FT5385 |
TECNOCAR | RN67B |
TEHO | 6202 |
UFI | 2436501 |
UFI | 2440000 |
UFI | 2440300 |
UNI | GFE5308 |
UNICO F. | Fl8173/4 |
VAG | 191127247A |
VAG | 191127401A |
VAG | 191127401B |
VAG | 191127401E |
VAG | 191127401J |
VAG | 191127401L |
VAG | 191127401M |
VAG | 191127401N |
VAG | 1H0127401 |
VAG | 1H0127401B |
VAG | 1H0127401C |
VAG | 1H0127401G |
VAG | 1HO127401 |
VAG | 6N0127401 |
VAG | 6N0127401A |
VAG | 6N0127401C |
VAG | 6N0127401D |
VAG | 6N0127401E |
VAG | 6N0127401R |
VAG | 7M0127401A |
VAG | 7M0127401B |
VALEO | 587507 |
VALEO | 587513 |
WIXFILTERS | 33509 |
WIXFILTERS | AP740 |
WIXFILTERS | WF8045 |
WIXFILTERS | WF8180 |
WOODG | WGF842/4 |
FORD
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Coopers Fiaam to marka, która powstała w 2009 roku. Doszło do tego wskutek połączenia brytyjskiej firmy Coopers i włoskiego Fiaam. Oba przedsiębiorstwa miały wtedy już duże doświadczenie i ugruntowaną pozycję na rynku, natomiast połączenie zaskutkowało jeszcze większym wzrostem zaufania ze strony klientów. W fabrykach należących do firmy powstają w zasadzie wszystkie filtry samochodowe. Przedsiębiorstwo jest wyspecjalizowane w tym obszarze, co umożliwiło udoskonalenie produktów. Dzisiaj niewiele brakuje im do perfekcji, czego dowodem jest zaufanie ze strony wielu producentów samochodów. Niemniej jednak filtry Coopers Fiaam trafiają również na aftermarket. Wszystkie części samochodowe Coopers Fiamm cieszą się wysokimi ocenami ze strony fachowców oraz uznaniem kierowców. Niemniej jednak na szczególne wyróżnienie zasługują filtry oleju, które są flagowymi produktami marki. W ofercie znajdują się zarówno tradycyjne filtry do starszych pojazdów, jak i modele dostosowane do najnowocześniejszych silników i olejów napędowych. Dzisiaj filtry Coopers Fiaam trafiają do sklepów, warsztatów i klientów indywidualnych na całym świecie. Po części jest to zasługa przynależności marki do włoskiej korporacji o globalnym zasięgu – Sogefi.