- Wysokość [mm]: 177,0
- Wymiar gwintu: Purge M12x1.75
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 98
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2189 |
ACDELCO | XD 9323 E |
ALCOFILTER | SP-1355 |
AMC FILTER | SF-9972 |
ASHIKA | 30-08-828 |
BORG BECK | BFF8127 |
BOSCH | F 026 402 067 |
BOSCH | N2067 |
CHAMPION | CFF 100600 |
CHAMPION | CFF100600 |
CLEANF | DN 2704 |
CLEANF | DN2704 |
CONTINENTA | 28.0002-4236.2 |
DELPHI | HDF624 |
FEBI | 48554 |
FILTRON | PP 988/2 |
FRAD | 20.37.79/130 |
FRAM | P10669 |
FRIGAIR | FL09.405 |
GUD | MP 33 |
HBJAKOPART | J1338038 |
HEN | H336WK |
JAPANPAR | FC-828S |
KAVO PARTS | SF-9972 |
KOLBENSCHM | 4479-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 479 |
KOLBENSCHM | 50014479 |
LAUTR | ELG 5400 |
MAG | 153071760669 |
MAG | 153071760747 |
MAG | 71760669 |
MAG | 71760747 |
MAHLE | KL 485/5D |
MANN | WK 9012 X |
MANN | WK9012X |
MAPCO | 63035 |
MAXGEAR | 26-0737 |
MEATDORIA | 4981 |
MECAFILTER | ELG5400 |
MEYLE | 16-14 323 0017 |
MGA | FG2085 |
NIPPARTS | N1338038 |
OPTIMAL | FF-01470 |
PURFLU | FCS770 |
QUINTON HA | QFF0094 |
RENAU | 16 40 093 84R |
RENAU | 77 01 070 647 |
RENAU | 77 01 479 305 |
RENAU | 82 01 015 125 |
RENAU | 82 01 046 788 |
SCT | ST 6136 |
SOFIMA | S 4108 NR |
SOFIMA | S 4113 NR |
STELLOX | 21-00504-SX |
SUZUK | 15411-80KA0 |
SUZUK | 15411-80KA0-000 |
TECNOCAR | RN321 |
UFI | 24.108.00 |
UFI | 24.113.00 |
UNICO F. | FI 9178 x |
VAICO | V46-0423 |
WIXFILTERS | WF8438 |
RENAULT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.