- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 81
- Wysokość [mm]: 163
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Ciężar netto [kg]: 0,22
- Ciężar brutto [kg]: 0,26
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | P10160 |
A.L.FILTER | ALG-902 |
ACDELCO | FS 9271 E |
ACDELCO | FS9271E |
ALCOFILTER | SP-2145 |
BLUEPRINT | ADF 122311 |
BOSCH | 0 450 905 921 |
BOSCH | F5921 |
CHAMPION | CFF100457 |
CHAMPION | L 457 |
CHAMPION | L 457/606 |
CHAMPION | L457/606 |
CLEANF | MBNA 1539 |
CLEANF | MBNA1539 |
COMLINE | EFF148 |
COOPE | FIG 7093 |
COOPERSFIA | FT5652 |
DENCKERMAN | A110406 |
FEBI | 30746 |
FILTRON | PP 866/2 |
FILTRON | PP866/2 |
FRAM | G9552 |
GUD | E 167 |
HEN | H220WK |
HENGS | H220WK |
HOFFER | 4721 |
HOFFER | 7790721 |
JC PREMIUM | B3V011PR |
JPG | 4918700609 |
KAGER | 11-0416 |
KAMOKA | F314201 |
KNECHT | KL 196 |
KOLBENSCHM | 50 013 685 |
KOLBENSCHM | 50013685 |
KOLBENSCHM | 685-FP |
MAHLE | KL 196 |
MANN | WK 822/2 |
MAPCO | 62900 |
MEATDORIA | 4721 |
MEYLE | 514 323 0002 |
MOTAQUIP | VFF 494 |
MULLER FIL | FB160 |
OPENPARTS | EFF5098.20 |
P.B.R. | AG-6093 |
PURFLU | EP215 |
PUROLATOR | F65613 |
QUINTON HA | QFF0277 |
SOFIMA | S 1811 B |
SWAG | 55 93 0746 |
TECNOCAR | RN618 |
TEHO | 61101 |
UFI | 31.811.00 |
UNI | GFE 7185 |
VAICO | V95-9585 |
VALEO | 587040 |
VOLVO | 30520512 |
VOLVO | 30620512 |
WIXFILTERS | 33605 |
WIXFILTERS | WF8330 |
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.