- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica [mm]: 65
- Rozmiar gwintu 1: M 12 X 1,25
- Rozmiar gwintu 2: M 14 X 1,50
- Wysokość [mm]: 104
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG3065 |
ACDELCO | GF809 |
AMC FILTER | MF4449 |
ASHIKA | 3005590 |
BOSCH | 0 986 450 221 |
COMLINE | CMB13010 |
COOPE | FIG7084 |
DENSO | 1861005200 |
FILTRON | WF8210 |
FRAM | G8075 |
GM | 25176331 |
GM | 25313811 |
HBJAKOPART | J1335038 |
HEN | H238WK |
HOFFER | 4212 |
HOFFER | 4214 |
IPS PARTS | IFG3590 |
JAPANPAR | FC590S |
JAPANPAR | JFC590S |
KAGER | 110121 |
MEATDORIA | 4212 |
MEATDORIA | 4214 |
MITSUBISHI | MR204132 |
NIPPARTS | J1332056 |
PUROLATOR | F45191 |
RYCO | Z515 |
SCT | ST784 |
SOFIMA | S1592B |
TOYOT | 2330074210 |
TOYOT | 2330074260 |
TOYOT | 2330079425 |
TOYOT | 2330079495 |
UFI | 3159200 |
WE PARTS | 4212 |
WE PARTS | 4214 |
WIXFILTERS | 33553 |
DAIHATSU
|
KIA
|
MITSUBISHI
|
PROTON
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Meat&Doria to korporacja motoryzacyjna, która powstała wskutek połączenia dwóch firm o odmiennych specjalizacjach. Meat było jednym z pionierów produkcji gaźników, natomiast Doria t firma, która od początku swojej działalności specjalizowała się w filtrach samochodowych. Od połączenia przedsiębiorstw w 1985 roku po dziś wymienione kategorie produktów stanowią podstawę oferty producenta. Produkty marki Meat&Doria są doceniane za wyjątkowo atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Spełniając najwyższe europejskie standardy części zamienne producenta można nabyć po zdecydowanie niższych cenach niż produkty od innych renomowanych producentów.
Oferta Meat&Doria obejmuje szeroki zakres części zamiennych. Asortyment jest regularnie rozbudowywany, a szczególnie dynamiczny wzrost pozycji w ofercie notowano w ostatnim dziesięcioleci. Obecnie producent chwali się liczbą referencji przekraczającą 25 000. Widoczna jest coraz lepsza specjalizacja w zakresie części elektrycznych, takich jak np. zawór EGR czy czujnik ABS. Przedsiębiorstwo Meat&Doria produkuje również m.in. elementy układu zapłonowego, pompy paliwa i układy chłodzenia
Meat&Doria to firma produkcyjna powstała we Włoszech. Dzisiaj jednak zakres jej działania jest o wiele szerszy. Produkty marki Meat&Doria są powszechnie znane w niemal całej Europie, a oddziały przedsiębiorstwa znajdują się w kilku krajach. Firma Meat&Doria stawia na stały kontakt z klientem, na bieżąco dostarczając informacji z zakresu działalności i rozwoju firmy jak i całej branży.