- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica [mm]: 70
- Rozmiar gwintu 1: M 14 X 1,50
- Rozmiar gwintu 2: M 12 X 1,25
- Wysokość [mm]: 124
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AMC FILTER | MF4672 |
HBJAKOPART | J1335040 |
HOFFER | 4314 |
KAGER | 110274 |
MEATDORIA | 4314 |
MITSUBISHI | MB868458 |
NIPPARTS | J1335040 |
WE PARTS | 4314 |
MITSUBISHI
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Filtr paliwa HOFFER 4314 | HOFFER | Brak ceny |
Filtr paliwa KAVO PARTS MF-4672 | KAVO PARTS | Brak ceny |
MAGNETI MARELLI 161013350400 | MAGNETI MARELLI | Brak ceny |
Filtr paliwa JAPKO 30512 | JAPKO | 19,00 zł |
Filtr paliwa NIPPARTS J1335040 | NIPPARTS | 32,00 zł |
Filtr paliwa JAPANPARTS FC-512S | JAPANPARTS | 19,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.