Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2379/1 |
ALCOFILTER | SP-1455 |
BLUEPRINT | ADU 172311 |
BOSCH | F 026 402 839 |
COMLINE | EFF279D |
COOPERSFIA | FP6793 |
DELPHI | HDF893 |
FEBI | 100473 |
FRAM | PS12355 |
GUD | MP 53 |
HBJAKOPART | J1331069 |
HEN | H406WK |
KOLBENSCHM | 4852-FP |
KOLBENSCHM | 50014852 |
MAHLE | KL 913 |
MANN | WK 820/17 |
MEATDORIA | 5025 |
MERCE | 651 090 16 52 |
MERCE | 651 090 28 52 |
MERCE | A 651 090 16 52 |
MERCE | A 651 090 28 52 |
NIPPARTS | N1331061 |
NISSA | 16400-HG00B |
PURFLU | FCS932 |
SOFIMA | S 4151 NR |
TECNOCAR | RN647 |
UFI | 24.15.100 |
WIXFILTERS | WF8472 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.