- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Wysokość [mm]: 130
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 94
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 63
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 58
Dodaj opinię
(24.11.2019)
Dość tani filtr paliwa, a skuteczny. Wiem bo poprzednio też go miałem i podczas wymiany zebrał duzo osadu. Nie sądziłem ze w paliwie znajduje sie tyle zanieczyszczen, dlatego warto mieć dobry filtr. Polecam ten model
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa VALEO 587048
(19.11.2019)
Właśnie zastanawiałem sie nad wyborem filtru paliwa i zdecydowałem sie na ten model. Mysle ze wybór był trafny bo juz po wymianie zauwazyłem różnice. Zobaczymy jak produkt bedzie sie dalej sprawował ale jak na razie bardzo ok
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa VALEO 587002
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | F 026 402 830 |
BOSCH | F026402830 |
FILTRON | PP 852/3 |
FILTRON | PP8523 |
FRAM | PS10668 |
KNECHT | KC 510D |
KNECHT | KC510D |
MAHLE | KC 510D |
MAHLE | KC510D |
MANN | WK 9057 z |
MANN | WK9057z |
MITSUBISHI | 1770A172 |
MITSUBISHI | 1770A253 |
PURFLU | CS768 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.