- Średnica [mm]: 89
- Wysokość [mm]: 175
- Wysokość 1 [mm]: 150
- Średnica 1 [mm]: 78
- Średnica 2 [mm]: 24
- Średnica 4 [mm]: 6
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FEBI | 21597 |
FEBI | 21600 |
MEYLE | 100 127 0004 |
MEYLE | 100 201 0011 |
SEAT | 1H01274 01C |
SEAT | 6N0127401R |
SKODA | 6N0127401R |
TOPRAN | 102 732 |
VAG | 191127401B |
VAG | 1H0127401F |
VAG | 1H0127401G |
VAG | 1H0127401M |
VAG | 2TA127401 |
VAICO | V10-0343-1 |
VAICO | V10-0344 |
VALEO | 587507 |
VW | 191127401E |
VW | 1H01274 01C |
VW | 6N0127401R |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Filtr paliwa MAPCO 63753 | MAPCO | Brak ceny |
Filtr paliwa NPS I133U05 | NPS | Brak ceny |
Filtr paliwa NPS H133A34 | NPS | Brak ceny |
Filtr paliwa BORG & BECK BFF8147 | BORG & BECK | Brak ceny |
Filtr paliwa CONTINENTAL 28.0002-4005.2 | CONTINENTAL | Brak ceny |
Filtr paliwa MISFAT M365 | MISFAT | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Vika to europejski producent części samochodowych, w ostatnich latach znacząco zyskujący na popularności. Firma zajmuje się produkcją auto części na rynek części zamiennych. Niemniej mechanicy i użytkownicy doceniają jakość podzespołów, która często dorównuje jakości elementów oryginalnych.
Części zamienne Vika to podzespoły do aut wyprodukowanych przez niemiecką grupę Volkswagen. W ofercie znajdziemy liczne części Vika kompatybilne z nowymi i starymi Volkswagenami, a także samochodami takich marek zależnych, jak: Skoda, Seat, czy Audi.
Dominującą pozycję w katalogu zajmują części silnika Vika. Poza kluczowymi częściami jednostki napędowej, producent oferuje również liczne paski napędowe i filtry. W asortymencie znajdują się wszelkiego typu filtry samochodowe. Vika produkuje również liczne części układu zawieszenia i kierowniczego. Za wysoko jakościowe uznaje się amortyzatory, wahacze i drążki kierownicze tej marki. Ponadto z roku na rok poszerza się lista części hamulcowych oferowanych przez firmę Vika.
Producent już dzisiaj posiada bogatą ofertę dla kierowców samochodów Volkswagen, Seat, Audi i Skoda. Niemniej oferta jest nieustannie powiększana, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców europejskich.