Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | PC 3112 E |
ACDELCO | PC 3343 E |
ALCOFILTER | MD-8328 |
BIG FILTER | GB-9794 |
BLUEPRINT | ADP 152201 |
BOSCH | 0 986 AF2 271 |
BOSCH | 1 457 433 337 |
BOSCH | S3337 |
CHAMPION | CAF 100827 P |
CHAMPION | U 827 |
CITRO | 1444 FE |
CITRO | 1444 PR |
CITRO | 1444 VK |
CITRO | 1444.FF |
CITRO | 1444.PT |
CITRO | 9650608480 |
CITROEN DF | 9800468280 |
CLEANF | MA 3013 |
CLEANF | MA3013 |
COMLINE | EAF628 |
COOPE | AG 1650 |
COOPERSFIA | PA7493 |
COOPERSFIA | PA7661 |
CROSLAND F | 8418 |
FILFILTER | HP 2250 |
FILTRAK | C 257 |
FILTRAK | C 257/1 |
FILTRAK | C 257/2 |
FILTRON | AP 058/3 |
FILTRON | AP 058/5 |
FILTRON | AP058/3 |
FRAM | CA10024 |
FRAM | CA10237 |
FRAM | CA10788 |
GUD | AG 1536 |
HEN | E847L |
KOLBENSCHM | 4097-AP |
KOLBENSCHM | 4148-AP |
KOLBENSCHM | 50 014 097 |
KOLBENSCHM | 50 014 148 |
LAUTR | ELP 9085 |
LAUTR | ELP 9130 |
MAG | 71760837 |
MAHLE | LX 1745 |
MAHLE | LX 1746 |
MAHLE | LX 1975 |
MAHLE | LX 4696 |
MANN | C 4369 |
MANN | C 4371 |
MANN | C 4371/1 |
MAPCO | 60406 |
MECAFILTER | ELP9130 |
MEYLE | 11-12 321 0024 |
MFILTER | MAP 60173 |
MICRONAIR | AF024 |
MISFAT | P260 |
MISFAT | P260A |
MOTAQUIP | VFA 1106 |
MULLER FIL | PA3101 |
MULLER FIL | PA3101S |
P.B.R. | AI-5387 |
PEUGE | 1444 FF |
PEUGE | 1444 PT |
PEUGE | 1444 VK |
PURFLU | A1204 |
PURFLU | A1336 |
SCT | SB 2181 |
SOFIMA | S 0629 A |
SOFIMA | S 3260 A |
TECNECO FI | AR 10024 PM |
TECNOCAR | A2158 |
TECNOCAR | A2321 |
TOPRAN | 1444FF |
TOPRAN | 722129 |
UFI | 30.260.00 |
UNICO F. | AE 4256 |
VAICO | V22-0275 |
VALEO | 585080 |
WIXFILTERS | WA9503 |
WIXFILTERS | WA9600 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr powietrza to bardzo istotny element każdego samochodu. To w końcu tak zwane płuca silnika spalinowego. Sprawny filtr będzie miał bardzo korzystny wpływ na stan techniczny i żywotność jednostki napędowej oraz jej osiągi. By filtr powietrza należycie spełniał swoje zadania musi być jednak regularnie wymieniany na nowy.
Podstawowa rola samochodowego filtra powietrza sprowadza się do zatrzymywania drobinek cząstek stałych, które mogłyby się przedostać do wnętrza jednostki napędowej. Jest to de facto pierwszy podzespół układu dolotowego w samochodzie, który ma do czynienia z zasysanym powietrzem. Z biegiem czasu zdolność filtra do przechwytywania szkodliwych zanieczyszczeń spada, a do silnika może zacząć przedostawać się wiele szkodliwych substancji. Niestety ale odbija się to negatywnie na stanie i kondycji silnika.
Filtry wykonuje się z różnych materiałów, zarówno syntetycznych, jak i tych naturalnych. Niemal każdy producent samochodu zaleca okresową wymianę filtra powietrza przy każdym przeglądzie technicznym, czyli co około 15 – 20 tys. przejechanych kilometrów lub raz do roku. Po tym właśnie czasie filtr jest z reguły już nieco zapchany. Wymiana filtra powietrza to stosunkowo prosta czynność, której można dokonać w zasadzie samodzielnie, bez użycia konkretnych narzędzi.
Na zakupie samochodowego filtra powietrza nie warto oszczędzać, tym bardziej, że nie jest to bardzo kosztowny zakup. Wymiana w warsztacie samochodowym także w żaden sposób nie nadwyręży domowego budżetu. Dlatego najlepiej będzie wybrać filtry powietrza uznanych na rynku motoryzacyjnym marek.