- Hak holowniczy: Z odłączanym połączeniem kulowym
- Hak holowniczy: Rozłączany wertykalnie
- Ciężar holowany [kg]: 1450
- Obciążenie haka holującego [kg]: 75
- Wartość D [kN]: 87
- Ciężar [kg]: 23,02
- Oznaczenie kontrolne: 55R
- Kolor: Czarny
Dodaj opinię
CITROËN
|
FIAT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hak holowniczy swego czasu stanowił nieodłączny element większości pojazdów. Krótka wypustka metalowa znajdująca się w tylnej części auta służyła głównie do podłączania przyczepy. Dzisiaj jednak haki holownicze nie są montowane na stałe, gdyż zabrania tego dyrektywa Unii Europejskiej. W użytku znajdują się zatem jedynie konstrukcje, które można bez trudu zdemontować. Z pewnością jest to korzystne dla kierowcy, który nie używając haka holowniczego, może go zdjąć i schować, zmniejszając długość oraz wagę samochodu. Obecnie haki holownicze mają co najmniej dwa zastosowania. Pierwsze to wspomniane podpięcie przyczepy, drugie natomiast to montaż dodatkowego bagażnika – na przykład rowerowego.
Dostępne są dzisiaj różnorodne haki holownicze. Większość modeli jednak wykonana jest w przeważającej części ze stali. Hak holowniczy zbudowany jest z belki zakończonej kulą, która stanowi bodaj najistotniejszy element konstrukcyjny omawianego elementu. Dzięki niej możliwe jest zaczepienie przyczepy. Podstawowe różnice w budowie haków holowniczych dotyczą właśnie kuli, a konkretnie jej montażu. Wciąż powszechne są modele z kulą na stałe przymocowaną do konstrukcji haka holowniczego. W takich hakach kula jest przyspawana. Jednak dostępne są także modele z kulą wkręcaną lub przymocowaną za pomocą śrub.
Przeważnie hak holowniczy nie ulega awariom i nie wymaga wymiany przez cały okres eksploatacji pojazdu. Sporadycznie jednak takie sytuacje się zdarzają. Problem stanowi miejsce ulokowania haka, przez które jest on narażony na wilgoć, a ta powoduje korozję. Pojawienie się rdzy oznacza konieczność wymiany tej części.
Brink to największa i najstarsza firma działająca na rynku systemów holowniczych. Grupa Brink powstała w 1960 roku w holenderskim Staphorst. Pod koniec lat 90-tych firma połączyła się ze szwedzkim producentem bagażników Thule, jednak od 2014 roku Brink znów funkcjonuje jako samodzielny producent stając się jednym z największych graczy w branży systemów holowniczych na świecie.
Główna siedziba firmy do dziś znajduje się w Staphorst. Tam oraz w Oosterhout funkcjonują też największe fabryki. Brink posiada swoje filie w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Danii, czy w RPA. Od połowy lat 90. w naszym kraju został otworzony Polski oddział z centralą w Wolsztynie. W czterech zakładach produkcyjnych rocznie powstaje ponad milion haków holowniczych, co przekłada się na szeroką ofertę firmy, która obejmuje ponad dwa tysiące haków holowniczych różnych typów. Każdego roku asortyment powiększa się o dwieście nowych modeli.
Wieloletnia obecność na rynku systemów holowniczych oraz 60-letnie doświadczenie sprawia, że Brink może pochwalić się elastycznymi liniami produkcyjnymi oraz wysokim stopniem automatyzacji. Duża dostępność oferowanych części pozwala realizować zamówienia od ręki, bez względu na markę i model pojazdu. Haki holownicze Brink spełniają wszystkie niezbędne wymogi bezpieczeństwa, dzięki czemu stanowią gwarancję trwałości i niezawodności.