- Ciężar [kg]: 0,052
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Masa [g]: 52
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez termostatu
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 80743 |
AKRON-MALÒ | 116101 |
AUDI | 030 121 121B |
Alfa e-Par | AF12190 |
BIRTH | 8323 |
BUGIAD | BSP20424 |
CALORSTAT | WF0030 |
CAUTEX | 952104 |
ERA | 354015 |
FAE | 54301 |
FARE SA | 3528 |
FEBI | 23346 |
GATES | TH13684K1 |
GOOM | CF-0057 |
IMPERGOM | 90181 |
JPG | 1114505500 |
MAPCO | 28866 |
MEATDORIA | 93109 |
METALCAUCH | 03528 |
METZGER | 4010111 |
MEYLE | 100 121 1051 |
PLYOM | P952104 |
SEAT | 030 121 121B |
STC | T403528 |
SWAG | 32 92 3346 |
TOPRAN | 107 305 |
TRICLO | 463469 |
VAICO | V10-0283 |
VEMA | 13869 |
VW | 030 121 121B |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Flansza, zwana również kołnierzem, to element łączący poszczególne części instalacji. Przede wszystkim umożliwia stabilne połączenie rur. W samochodach flanszę wykorzystuje się m.in. jako łączenie układu chłodzenia z silnikiem. Element ten występuje także na łożyskach, w skrzyni biegów czy na wałach.
Przeważnie kołnierz to część stalowa, ewentualnie może by również wykonana z żeliwa. Sporadycznie, w mniej strategicznych miejscach, możliwy jest również montaż flanszy z tworzywa sztucznego. Niemniej jednak jest to rzadkością, gdyż tworzywa sztuczne nie wykazują wystarczających właściwości wytrzymałościowych. Kołnierz natomiast nieustannie poddawany jest próbie wytrzymałości. Flansza pracuje w trudnych warunkach, często w wyjątkowo wysokiej temperaturze. Ponadto, w otoczeniu kołnierza panuje wilgoć. Oczywiście element ten narażony jest również na uszkodzenia mechaniczne.
Kołnierze to konstrukcje pełniące nieco podobne funkcje co zawory. Wykazują się one jednak większą trwałością. Części te montuje się wszędzie tam, gdzie wymagana jest absolutna szczelność instalacji, a pęknięcia czy ubytki są wyjątkowo niepożądane. Wysokiej jakości flansze to części bardzo wytrzymałe, które rzadko ulegają awariom. Niemniej jednak po latach użytkowania mogą się pojawić problemy ze szczelnością łączenia. Przeważnie są one konsekwencją pojawienia się korozji. Ponadto, niższej jakości materiał może ulec zużyciu. Jakakolwiek nieszczelność kołnierza, bez względu na jej przyczynę, oznacza konieczność jak najszybszej konsultacji z mechanikiem.
Metalcaucho to hiszpańska firma założona w 1987 roku Barcelonie jako stowarzyszenie grupy małych fabryk, które wówczas zajmowały się wykonywaniem elementów z gumy, metalu oraz tworzyw sztucznych. Od momentu powstania grupy, jeszcze w latach 80-tych rozpoczął się dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, co pozwoliło wkroczyć na rynek światowy.
Od początku przedsiębiorstwo miało na celu produkować wysokiej jakości części zamienne, które byłyby alternatywą dla części OE oferowanych przez producentów samochodów. Z biegiem czasu firma Metalcaucho objęła swoją ofertą większość popularnych marek samochodów oferowanych na rynku europejskim, dzięki czemu swoją ofertą była w stanie zaspokoić wielu konsumentów.
Metalcaucho do dziś stawia sobie za cel dostarczanie wszystkich niezbędnych części samochodowych potrzebnych w czasie eksploatacji pojazdu. Oferta przedsiębiorstwa jest niezwykle atrakcyjna i unikatowa, gdyż wiele produktów, które oferuje Metalcaucho w swojej ofercie nie posiada konkurencja. W fabrykach firmy wytwarzane są nie tylko części eksploatacyjne, ale również szeroka gama części zamiennych, dynamicznie dostosowując się do potrzeb rynku. Przedsiębiorstwo posiada własne ilustrowane katalogi, które zawierają szczegółowe opisy oraz powiązane numery OE, dzięki czemu możliwy jest prawidłowy i bezbłędny dobór potrzebnych części zamiennych.