- Długość [cm]: 20
- Szerokość [cm]: 9
- Wysokość [cm]: 9
- Ciężar [kg]: 0,12
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
VAG | 038 121 132 G |
VAICO | V10-0759 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego MOTORAD CH8729 | MOTORAD | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego TRICLO 463970 | TRICLO | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego QUINTON HAZELL QTH1008CF | QUINTON HAZELL | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego AUTOMEGA 160051810 | AUTOMEGA | 17,00 zł |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego ORIGINAL IMPERIUM 90580 | ORIGINAL IMPERIUM | 19,00 zł |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego BUGIAD BSP20712 | BUGIAD | 83,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Flansza, zwana również kołnierzem, to element łączący poszczególne części instalacji. Przede wszystkim umożliwia stabilne połączenie rur. W samochodach flanszę wykorzystuje się m.in. jako łączenie układu chłodzenia z silnikiem. Element ten występuje także na łożyskach, w skrzyni biegów czy na wałach.
Przeważnie kołnierz to część stalowa, ewentualnie może by również wykonana z żeliwa. Sporadycznie, w mniej strategicznych miejscach, możliwy jest również montaż flanszy z tworzywa sztucznego. Niemniej jednak jest to rzadkością, gdyż tworzywa sztuczne nie wykazują wystarczających właściwości wytrzymałościowych. Kołnierz natomiast nieustannie poddawany jest próbie wytrzymałości. Flansza pracuje w trudnych warunkach, często w wyjątkowo wysokiej temperaturze. Ponadto, w otoczeniu kołnierza panuje wilgoć. Oczywiście element ten narażony jest również na uszkodzenia mechaniczne.
Kołnierze to konstrukcje pełniące nieco podobne funkcje co zawory. Wykazują się one jednak większą trwałością. Części te montuje się wszędzie tam, gdzie wymagana jest absolutna szczelność instalacji, a pęknięcia czy ubytki są wyjątkowo niepożądane. Wysokiej jakości flansze to części bardzo wytrzymałe, które rzadko ulegają awariom. Niemniej jednak po latach użytkowania mogą się pojawić problemy ze szczelnością łączenia. Przeważnie są one konsekwencją pojawienia się korozji. Ponadto, niższej jakości materiał może ulec zużyciu. Jakakolwiek nieszczelność kołnierza, bez względu na jej przyczynę, oznacza konieczność jak najszybszej konsultacji z mechanikiem.