- Materiał: Poliamid 6
- Materiał: Poliamid 6.6
- Średnica zewnętrzna [mm]: 80
- Szerokość [mm]: 25,5
- Ciężar [kg]: 0,24
- Średnica wewnętrzna [mm]: 8
- Szerokość opakowania [cm]: 7,8
- Wysokość opakowania [cm]: 3,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 641693 |
AUTOKIT | 03.658 |
AUTOTEAM | A01568 |
CALIBER | 66568 |
DAYCO | APV2522 |
FEBI | 17677 |
FLENNOR | FS99330 |
GATES | T36013 |
HUTCHINSON | T0395 |
INA | 531 0658 20 |
IPD | 14-0688 |
KM INTERNA | FI3920 |
LORETT | TOA3067 |
LUCAS_ENGI | LA0306 |
MAG | 331316170008 |
MAPCO | 23972 |
MERCE | 601 200 12 70 |
MERCE | 6012001270 |
MERCE | A 601 200 12 70 |
MERCE | A6012001270 |
OPTIMAL | 0-N1452 |
RPK | RPK689768 |
RUV | 55118 |
SIL | T3648 |
SK | SK688658 |
SKF | VKM 38001 |
SKF | VKM 38002 |
SWAG | 10 03 0011 |
TREVI | TA1140 |
TRISCAN | 8641 231012 |
TTC | 02.19.105 |
VEMA | 65514107 |
MERCEDES-BENZ
|
PUCH
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Vaico to niemiecka firma z branży motoryzacyjnej. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych które są dziś dystrybuowane na całym świecie. Specjalnością producenta są zestawy naprawcze do sprzęgieł. Poza tym, części samochodowe Vaico to również standardowe części skrzyni biegów. Firma chwali się ofertą części pasujących do ponad 250 typów skrzyń biegów.
Skrzynie biegów Vaico to doskonale dopracowane części najwyższej jakości. Są one doceniane na całym świecie i stanowią podstawę oferty producenta. Niemniej jednak firma od lat regularnie poszerza swój asortyment, przez co dzisiaj oferuje klientom o wiele więcej, niż tylko zestawy naprawcze skrzyni biegów i same skrzynie. W asortymencie znaleźć można między innymi części silnika i mechanizmów, z którymi współpracuje jednostka napędowa. W kategorii tej znajduje się niemal 500 pozycji. Ponadto, producent tworzy również filtry samochodowe, niezbędne dla bezpieczeństwa silnika i komfortu jazdy. Wysoko cenione przez fachowców są również materiały eksploatacyjne Vaico.
Vaico to firma, która funkcjonuje pod tą marką od 1999 roku. Tym samym jej historia jest stosunkowo krótka. Niemniej jednak Vaico zostało stworzone przez o wiele dłużej działające przedsiębiorstwo Vierol. Marka Vaico to samochodowe części zamienne, przeznaczone na aftermarket. Jednak autoczęści Vaico to produkty najwyższej klasy, które przeważnie dorastają do najwyższych standardów części przeznaczonych do pierwszego montażu.