- Ilość żeber: 5
- Średnica zewnętrzna [mm]: 143
- Szerokość [mm]: 22,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 11 23 8 511 321 |
CONTI | VD1107 |
DAYCO | DPV1109 |
FEBI | 32187 |
GATES | TVD1009 |
HUTCHINSON | DP042 |
IMPERGOM | 10190 |
INA | 544 0003 10 |
MEYLE | 100 053 0008 |
OPTIMAL | F8-5650 |
QUINTON HA | QCD32 |
SASIC | 9001800 |
SKF | VKM 93114 |
SNR | DPF357.07 |
SWAG | 30 93 2187 |
TOPRAN | 110 801 |
VAICO | V10-3605 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Koło pasowe to kluczowy element każdego układu napędowego. Na koła pasowe nakłada się paski klinowe, przez co możliwe staje się napędzenie pracy takich urządzeń, jak alternator czy pompa wody. Koło pasowe we współpracy z paskiem klinowym pełni również kluczową funkcję w napędzaniu silnika klimatyzacji. Zasadniczo poprawne funkcjonowanie koła pasowego wału korbowego jest niezbędne dla funkcjonowania pojazdu.
Wyróżnia się trzy główne typy koła pasowego, a mianowicie: gładkie, z rowkiem, z wieloma rowkami. Rozróżnienie to dotyczy rodzaju powierzchni koła pasowego, która jest dostosowana do typu paska. Obecnie bowiem poza klasycznymi gładkimi paskami klinowymi, coraz częściej korzysta się również z pasków wielorowkowych, które mają pracować efektywniej i przede wszystkim dłużej. Warto również wspomnieć w tym miejscu o nowoczesnych kołach elastycznych. Ze względu na specjalną konstrukcję, posiadają one zdolność tłumienia drgań skrętnych. Czasami można się również spotkać z kołami pasowymi dedykowanymi tylko pompom.
Awaria koła pasowego zawsze jest niezwykle groźna, ze względu na ryzyko uszkodzenia alternatora oraz innych podzespołów. Dlatego też nie można bagatelizować żadnych objawów awarii. Podstawowym sygnałem, który powinien skłonić do interwencji, jest charakterystyczny pisk. Oznacza on zwykle ślizganie się paska po zużytej powierzchni koła pasowego. Konsekwencją zużycia koła pasowego może być zerwanie paska klinowego, upośledzające m.in. pracę układu kierowniczego, co najlepiej obrazuje skalę zagrożenia, wynikającą z usterki tej części samochodowej.
BTA to młoda polska firma, która powstała w 2012 roku. Jest to przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją części samochodowych. Asortyment auto części BTA stale się rozrasta, jednak wyróżnić można kilka grup produktowych, w obrębie których marka się specjalizuje. Wysoko cenione na rynku są łożyska BTA oraz całe zestawy łożysk. Ponadto dystrybutor posiada w swoim asortymencie inne elementy zawieszenia, takie jak piasty kół oraz zwrotnice osi. Dużą część oferty części samochodowych BTA stanowią również elementy należące do układu napędowego, takie jak paski klinowe, czy napinacze. Firma dystrybuuje również rozmaite części mocowań, takie jak śruby, rękawy, nakrętki i przekładki.
Dystrybutor części samochodowych BTA sprowadza produkty od wielu producentów. Niemniej jednak większość z nich to firmy japońskie, stąd też części zamienne BTA przeznaczone są głównie do samochodów pochodzenia azjatyckiego, choć w ofercie znajdują się również pozycje odpowiednie dla posiadaczy samochodów europejskich. Firma wchodząc na rynek w 2012 roku do razu postawiła na wysoką jakość produktów. Części samochodowe pojawiające się w asortymencie tego dystrybutora to sprawdzone elementy od renomowanych producentów. Wiele części zamiennych oferowanych przez BTA powstaje na tych samych liniach produkcyjnych, co części oryginalne.