- Ilość żeber: 5
- Średnica zewnętrzna [mm]: 131,25
- Średnica wewnętrzna [mm]: 25
- Ilość żeber 2: 6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 658143 |
AUTEX | 658278 |
AUTLOG | RT1928 |
AUTOKIT | 390248 |
AUTOTEAM | A07784 |
BANNER POI | TB1946 |
BBR | 11029890 |
BGA | DP1195 |
BSG | BSG 30-170-013 |
BSG | BSG30170013 |
BTA | E6G0012BTA |
CALIBER | 88026 |
CORTECO | 80001195 |
DA SILVA | PL8570 |
DAYCO | DPV1107 |
DIAMAX | A9020 |
FAI | FVD1056 |
FARE SA | 5034 |
FEBEST | FDDS001 |
FEBI | 32215 |
FORD USA | 4M5G6B321ZA |
FORD USA | 4M5G6B321ZB |
FORD USA | 4M5G6B321ZC |
FORD | 1305988 |
FORD | 1490906 |
FORD | 4M5G6B321ZA |
FORD | 4M5G6B321ZB |
FORD | 4M5G6B321ZC |
GATES | TVD1146A |
H.HESS/ALB | 03.90248 |
H.HESS/APA | AST9248 |
H.HESS/ASA | RKT9248 |
IMPERGOM | 10099 |
IMPERGOM | 32215 |
IPD | 157273 |
KM INTERNA | FI19460 |
LUCAS | LPD0201 |
MABYPARTS | ODP222017 |
MABYPARTS | PV013131O |
MGA | DP247 |
QUINTON HA | QCD170 |
REPKIT | RKT9248 |
RPK | RPK060300 |
SASIC | 2156042 |
SK | SK060300 |
SNR | DPF352.07 |
SPIDAN | 446872 |
STELLOX | 2001069SX |
SWAG | 50932215 |
TOPRAN | 305088 |
TREVI | PC1238 |
TRICLO | 428877 |
TRIPLEFIVE | AST9248 |
TRIPLEFIVE | RKT9248 |
VOLVO | 30711627 |
VOLVO | 30788499 |
FORD
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Koło pasowe to kluczowy element każdego układu napędowego. Na koła pasowe nakłada się paski klinowe, przez co możliwe staje się napędzenie pracy takich urządzeń, jak alternator czy pompa wody. Koło pasowe we współpracy z paskiem klinowym pełni również kluczową funkcję w napędzaniu silnika klimatyzacji. Zasadniczo poprawne funkcjonowanie koła pasowego wału korbowego jest niezbędne dla funkcjonowania pojazdu.
Wyróżnia się trzy główne typy koła pasowego, a mianowicie: gładkie, z rowkiem, z wieloma rowkami. Rozróżnienie to dotyczy rodzaju powierzchni koła pasowego, która jest dostosowana do typu paska. Obecnie bowiem poza klasycznymi gładkimi paskami klinowymi, coraz częściej korzysta się również z pasków wielorowkowych, które mają pracować efektywniej i przede wszystkim dłużej. Warto również wspomnieć w tym miejscu o nowoczesnych kołach elastycznych. Ze względu na specjalną konstrukcję, posiadają one zdolność tłumienia drgań skrętnych. Czasami można się również spotkać z kołami pasowymi dedykowanymi tylko pompom.
Awaria koła pasowego zawsze jest niezwykle groźna, ze względu na ryzyko uszkodzenia alternatora oraz innych podzespołów. Dlatego też nie można bagatelizować żadnych objawów awarii. Podstawowym sygnałem, który powinien skłonić do interwencji, jest charakterystyczny pisk. Oznacza on zwykle ślizganie się paska po zużytej powierzchni koła pasowego. Konsekwencją zużycia koła pasowego może być zerwanie paska klinowego, upośledzające m.in. pracę układu kierowniczego, co najlepiej obrazuje skalę zagrożenia, wynikającą z usterki tej części samochodowej.
IJS Group to hiszpańska firma z wieloletnią tradycją, która powstała w 1945 roku. Główną specjalizacją przedsiębiorstwa jest produkcja kół pasowych alternatora i wału korbowego. Produkty marki IJS Group to zarówno części oryginalne, jak i zamienne.
Komponenty, które można znaleźć w ofercie IJS Group, powstają na bazie myśli technologicznej nieustannie udoskonalanej od ponad siedemdziesięciu lat. W ofercie hiszpańskiej marki można znaleźć:
To, co charakteryzuje IJS Group to stawianie na nieustanny rozwój. Dzięki takiemu podejściu hiszpańska marka wciąż poszerza katalog oferowanych produktów. Obecnie komponenty od IJS Group zaspokajają potrzeby niemalże całej europejskiej branży motoryzacyjnej.
Hiszpańska firma może pochwalić się także ponad milionową produkcją komponentów w ciągu roku, a liczba ta i tak wciąż rośnie.
Wszystkie części, które produkuje IJS Group, wytwarzane są w Hiszpanii, gdzie znajduje się także główna siedziba firmy. Nie oznacza to, że działalność przedsiębiorstwa nie wykracza poza granice rodzimego kraju. Wręcz przeciwnie, około 80 proc. produkowanych części samochodowych IJS Group przeznaczonych jest na eksport.