- Ilość na oś: 1
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
2 szt. | SKF SKF03980 | SKF03980 |
2 szt. | SKF SKF03997 | SKF03997 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60501744 |
ALFA | 60544493 |
ALFA | 60549765 |
AUDI | 1K0 412 303 P |
AUDI | 6N0 413 175 A |
CITRO | 5254.13 |
CITRO | 5254.18 |
FORD | 1627580 |
LANCIA | 60807725 |
LANCIA | 82444380 |
OPEL | 344442 |
OPEL | 82420985 |
OPEL | 90222170 |
OPEL | 90236990 |
PEUGE | 5254.13 |
PEUGE | 5254.18 |
SEAT | 6N0 413 175 A |
SKODA | 6N0 413 175 A |
VAUXH | 90222170 |
VAUXH | 90236990 |
VOLVO | 1387735 |
VW | 6N0 413 175 A |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osłony i odboje to podstawowe akcesoria, które należy montować wraz z amortyzatorami. Zadaniami amortyzatorów samochodowych są łagodzenie wstrząsów oraz ochrona kół i innych podzespołów. Funkcją osłon i odbojów jest natomiast przede wszystkim ochrona amortyzatorów. Rzecz w tym, iż działanie amortyzatorów polega na przejęciu dużej siły wytworzonej podczas wjazdu w dziurę lub na dowolną nierówność. Pod wpływem tej siły dochodzi do jego poruszenia, prze co występuje ryzyko uderzenia w inne podzespoły. Zderzenie tego typu jest zagrożeniem zarówno dla amortyzatora, jak i sąsiednich podzespołów.
Odboje to niewielkie elementy, które zapobiegają wspomnianym zderzeniom. Przeważnie są wykonane z poliuretanu, co nadaje im dodatkowych właściwości, takich jak ochrona amortyzatorów przed korozją, czy też działaniem substancji chemicznych. Poza tym, poliuretan jest lepszym zabezpieczeniem od uszkodzeń mechanicznych niż guma, będąca alternatywnym materiałem, z którego również wykonuje się odboje. Wraz z odbojami zwykle sprzedawane są również osłony, które są wsparciem w ochronie amortyzatorów. Te gumowe elementy w mniejszym stopniu zapobiegają usterkom wskutek uderzeń, natomiast skutecznie zabezpieczają amortyzatory przed wtargnięciem zanieczyszczeń oraz wilgoci powodującej korozję.
Montowane przy amortyzatorach osłony i odboje to elementy niezwykle narażone na działanie rozmaitych czynników niszczących. Dlatego też stosunkowo szybko ulegają one zużyciu, które polega na ukruszeniu lub zmniejszeniu grubości tej części. Zwykle gołym okiem widać, że osłony i odboje należy jak najszybciej wymienić. Jest to konieczne również zawsze wtedy, gdy wymienia się amortyzatory.
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.