- Długość [mm]: 113
- Szerokość [mm]: 105,0
- Materiał: PE (polietylen)
- Materiał: PU (poliuretan)
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Ciężar [kg]: 0,556
- Dla numeru OE: 2N0 412 303 G S1
Dodaj opinię
(13.01.2019)
Opinia wystawiona dla Bufor SWAG 30 56 0001 (Oś przednia)
(07.11.2016)
Opinia wystawiona dla Odbój amortyzatora SWAG 30 91 8363 (Oś tylna)
(13.05.2013)
Opinia wystawiona dla Odbój amortyzatora SWAG 30 56 0004 (Oś przednia)
Producent | Numery OEM |
---|
BOGE | 89-473-0 |
FAST | FT12513 |
FEBI | 170035 |
IMPERGOM | 34357 |
IMPERGOM | 51307 |
MAN | 65.43704.0004 S1 |
MEYLE | 100 640 0026 |
SACHS | 900 473 |
VW | 2N0 412 303 G |
VW | 2N0 412 303 G S1 |
WILMINK | WG2031725 |
WILMINK | WG2244499 |
MAN
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osłony i odboje to podstawowe akcesoria, które należy montować wraz z amortyzatorami. Zadaniami amortyzatorów samochodowych są łagodzenie wstrząsów oraz ochrona kół i innych podzespołów. Funkcją osłon i odbojów jest natomiast przede wszystkim ochrona amortyzatorów. Rzecz w tym, iż działanie amortyzatorów polega na przejęciu dużej siły wytworzonej podczas wjazdu w dziurę lub na dowolną nierówność. Pod wpływem tej siły dochodzi do jego poruszenia, prze co występuje ryzyko uderzenia w inne podzespoły. Zderzenie tego typu jest zagrożeniem zarówno dla amortyzatora, jak i sąsiednich podzespołów.
Odboje to niewielkie elementy, które zapobiegają wspomnianym zderzeniom. Przeważnie są wykonane z poliuretanu, co nadaje im dodatkowych właściwości, takich jak ochrona amortyzatorów przed korozją, czy też działaniem substancji chemicznych. Poza tym, poliuretan jest lepszym zabezpieczeniem od uszkodzeń mechanicznych niż guma, będąca alternatywnym materiałem, z którego również wykonuje się odboje. Wraz z odbojami zwykle sprzedawane są również osłony, które są wsparciem w ochronie amortyzatorów. Te gumowe elementy w mniejszym stopniu zapobiegają usterkom wskutek uderzeń, natomiast skutecznie zabezpieczają amortyzatory przed wtargnięciem zanieczyszczeń oraz wilgoci powodującej korozję.
Montowane przy amortyzatorach osłony i odboje to elementy niezwykle narażone na działanie rozmaitych czynników niszczących. Dlatego też stosunkowo szybko ulegają one zużyciu, które polega na ukruszeniu lub zmniejszeniu grubości tej części. Zwykle gołym okiem widać, że osłony i odboje należy jak najszybciej wymienić. Jest to konieczne również zawsze wtedy, gdy wymienia się amortyzatory.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.