- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelką głowicy cylindra
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem trzonków zaworów
- Tylko w połączeniu z: 81000300
- Masa [g]: 473,74
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 50090400 |
ELRING | 703.703 |
GLASER | S32714 |
GLASER | S32714-00 |
TRISCAN | 599-8506 |
SEAT
|
TRABANT
|
VW
|
WARTBURG
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Niewielkie, często niezauważalne wycieki to jedna z głównych przyczyn awarii wielu podzespołów samochodowych, w tym także jednostki napędowej. Czasami wyciek to konsekwencja uszkodzenia silnika, albo układu doprowadzającego, co może się okazać poważniejszą awarię, jednak w wielu wypadkach problem tkwi w niesprawnej uszczelce. Konsekwencje nieprawidłowego uszczelniani mogą mieć poważne konsekwencje, dlatego tak ważne jest, aby regularnie wymieniać kompletny zestaw uszczelek silnika, odpowiadających za zapobieganie wyciekom płynu chłodniczego, oleju czy paliwa.
Uszczelki silnika to najczęściej elementy gumowo-metalowe. Obecność materiałów metalowych jest w wielu przypadkach niezbędna, aby możliwy był montaż elementu, a także wpływa na szczelność uszczelki. Guma natomiast przede wszystkim odpowiada za elastyczność. Elementy uszczelniające wykorzystywane są m.in. przy głowicach. Ponadto, wykorzystuje się je do uszczelniania również takich elementów, jak kolektor, wał korbowy, misa olejowa czy pompy – paliwa i wody. Przed montażem uszczelek należy zawsze pamiętać o właściwym przygotowaniu gniazda, polegającym głównie na jego oczyszczeniu.
Kiedy uszczelka nie spełnia swoich zadań, zwykle jest to widoczne gołym okiem. Element ten, jak i jego okolice, mogą być po prostu mokre. Jednak nikt z nas nie zagląda pod maskę codziennie, sprawdzając, czy nie doszło do żadnego uszkodzenia w okolicach silnika. Wycieki płynów z silnika i okolicznych podzespołów dają jednak również inne objawy, zwłaszcza jeśli nieszczelność jest znaczna. Kierowca powinien zauważyć, że szybko ubywa płynu chłodniczego lub dochodzi do nagrzewania jednostki napędowej. Ponadto, mogą wystąpić poważniejsze problemy, włącznie z zatrzymaniem pracy silnika.
Triscan to firma motoryzacyjna z duńskim kapitałem. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów europejskich i azjatyckich. Oferta obejmuje 25 grup produktowych, co oznacza, że obecnie Triscan niemal w pełni zaspokaja potrzeby każdego kierowcy. Najważniejsze części w ofercie dystrybutora to bez wątpienia elementy układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Triscan są doceniane w wielu krajach europejskich, podobnie jak zaciski, sprężyny dociskowe czy czujniki zużycia hamulców. W sumie w asortymencie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 14 tysięcy referencji z tej kategorii.
Drugą największą grupę produktową stanowią części układu kierowniczego Triscan. Obecnie producent dysponuje ponad 6 tysiącami referencji w tej kategorii. Znajdują się tutaj między innymi drążki kierownicze i ich końcówki. Oferta w wymienionej kategorii jest stale poszerzana, głównie o referencje dla najnowszych modeli pojazdów.
Ponadto, oferta dystrybutora części samochodowych Triscan obejmuje m.in.: części układu napędowego, uszczelnienia silnika oraz innych podzespołów, części sprzęgła oraz skrzyni biegów. Ponadto, przedsiębiorstwo oferuje szeroki wybór produktów w kategorii części zawieszenia.
Triscan to firma duńska, jednak zasięg jej działania jest o wiele szerszy. Obecnie części samochodowe Triscan są dystrybuowane na terenie 35 krajów europejskich. Firma zatrudnia pracowników w Danii, Francji, Niemczech i Szwecji. Przedsiębiorstwo dysponuje trzema rozbudowanymi centrami dystrybucyjnymi, z których transportowane są autoczęści Triscan. Dwa centra dystrybucyjne znajdują się na terenie Danii, natomiast trzecie zlokalizowane jest w Niemczech.