- Ograniczenia producenta: PXC14
- Średnica koła pasowego [mm]: 115
- Liczba rowków: 7
- Olej do sprężarki: PAG 46 YF
- Ilość oleju [ml]: 110
- Czynnik chłodzący: R134a
- Czynnik chłodzący: R 1234yf
- Ciężar netto [kg]: 5,5
- Rodzaj mocowania: Mocowanie 3-punktowe
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 853067N |
ALANKO | 10553869 |
AUTOAIR G | 14-1359 |
AUTOCLIMA | 40405452 |
Airstal | 10-4588 |
CASCO | CAC71015GS |
CEVAM | 8608627 |
DRI | 700511066 |
ELSTOCK | 51-1066 |
FISPA | 1.1510R |
FISPA | 11.510 |
FRIGAIR | 920.20323 |
HELLA | 8FK351006-141 |
HOFFER | K11510 |
HOFFER | K11510R |
MAHLE | ACP541000P |
MEATDORIA | K11510 |
MEATDORIA | K11510R |
NRF | 320024G |
POWERMAX | 7011016 |
RE-EX | 505-01068 |
RENAU | 0998801604 |
RENAU | 926001268R |
SANDEN | PXC14-1761 |
SIDAT | 1.1510 |
SIDAT | 1.1510R |
TEAMEC | 8608627 |
TMI | AC01068 |
WILMINK | WG2158951 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Kompresor klimatyzacji, zwany także sprężarką, to kluczowy element samochodowego układu klimatyzacji. Niestety jest to podzespół, który stosunkowo często ulega awariom. Naprawa tej części samochodowej jest z kolei niemożliwa. Jedyne co pozostaje kierowcy to wymiana kompresora na fabrycznie nowy.
Sprężarka odpowiada nie tylko za wprawianie w ruch czynnika chłodniczego, ale także za jego odpowiednie sprężanie. Kompresor zasysa rozprężony czynnik z parownika i tłoczy sprężony czynnik do skraplacza. Do tego procesu dochodzi naprzemiennie.
Najbardziej popularny rodzaj wykorzystywanej sprężarki to wersja tłokowa, która dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszy to kompresor, który charakteryzuje stała pojemność. Nie trudno się domyślić, że drugi rodzaj kompresora, to sprężarka o zmiennej pojemności.
Typowym objawem, który oznacza, że doszło do usterki kompresora będzie hałas pod maską. Hałas z reguły pojawia się dopiero w momencie uruchomienia układu (nie wcześniej). Za hałas odpowiadać może poślizg paska klinowego lub uszkodzenie sprzęgła sprężarki. Zignorowanie tych objawów może doprowadzić do całkowitego zatarcia kompresora i tym samym unieruchomienia samochodu.
Kompresor to w zasadzie jedyny stricte mechaniczny element układu klimatyzacji, który wymaga napędu. Dlatego każda awaria tego podzespołu oznacza przerwę w działaniu całego systemu. Naprawa kompresora polega na jego wymianie. Nie jest to specjalnie drogi zabieg, dlatego im szybciej dokonamy wymiany tym lepiej.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.