- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z prawej
- Gwint wewnętrzny [mm]: M14x1,5
- Parzyste numery artykułów: 0291850
Dodaj opinię
(28.02.2013)
Opinia wystawiona dla Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP 0283693 (Oś przednia, z prawej)
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 230695 |
AUDI | 5Z0423812 |
AUDI | 6C0423812A |
AUDI | 6Q0419812C |
AUDI | 6Q0423812 |
AUDI | 6Q0423812C |
AUDI | 6Q0423812D |
AUDI | 6R0423812 |
AUDI | 6RU423812 |
AUTLOG | FT1459 |
AUTOMEGA | 110078610 |
AYD | 9100243 |
AYD | 9100250 |
BENDIX | 040367B |
BIRTH | RD0003 |
BIRTH | RD3086 |
BIRTH | RS4618 |
BLUEPRINT | ADV188704 |
BORG BECK | BTR4998 |
CORTECO | 49398563 |
DAYCO | DSS1112 |
DELPHI | TA1668 |
DELPHI | TA1778 |
DELPHI | TA1796 |
DELPHI | TA3219 |
DJ PARTS | DE1244 |
FAG | 840 0679 10 |
FAG | 840 0894 10 |
FAG | 840 1240 10 |
FAI | SS1281 |
FEBI | 102244 |
FEBI | 14182 |
FEBI | 19814 |
FEBI | 26176 |
FEBI | 39939 |
FEBI | 39941 |
FIRST LINE | FTR4939 |
FIRST LINE | FTR4998 |
FLENNOR | FL0964-B |
FORMPART | 2602003 |
FRAP | 2004 |
GSP | S070015 |
JPG | 1144600780 |
KAGER | 43-0714 |
KAMOKA | 9957133 |
KEY PARTS | KTR4998 |
KRAFT AUTO | 4310022 |
LEMFO | 22251 03 |
LEMFO | 25983 |
LEMFO | 26670 02 |
LEMFO | 27078 02 |
LEMFO | 27320 01 |
LEMFO | 37849 01 |
MAPCO | 59807 |
METZGER | 54007402 |
METZGER | 6-138 |
METZGER | 84007402 |
MEYLE | 116 020 0004 |
MEYLE | 116 020 0040/HD |
MEYLE | 116 030 0023 |
MEYLE | 116 030 0030 |
MONROE | L29125 |
MONROE | L29129 |
MOOG | AU-ES-3723 |
MOOG | SK-ES-0412 |
MOOG | VO-ES-14748 |
MOOG | VO-ES-1506 |
MOOG | VO-ES-16672 |
OPENPARTS | SSE1022.01 |
OPTIMAL | G1-1075 |
OPTIMAL | G1-1204 |
QUINTON HA | QR3277S |
QUINTON HA | QR3318S |
RTS | 91-05307-1 |
RTS | 91-05339-1 |
RTS | 91-90951-1 |
RTS | 91-90960-1 |
RTS | 91-95912-1 |
RUV | 915258 |
SASIC | 9006635 |
SEAT | 5Z0423812 |
SEAT | 6C0423812A |
SEAT | 6Q0 423 804 A |
SEAT | 6Q0 423 804 G |
SEAT | 6Q0 423 812 |
SEAT | 6Q0 423 812 C |
SEAT | 6Q0419812C |
SEAT | 6Q0423812 |
SEAT | 6Q0423812A |
SEAT | 6Q0423812D |
SEAT | 6R0423812 |
SEAT | 6RD423812A |
SEAT | 6RD423812B |
SEAT | 6RU423812 |
SIDEM | 37132 |
SIDEM | 37436 |
SIDEM | 57133 |
SKF | VKDY 311001 |
SKF | VKDY 311010 |
SKODA | 5Z0423812 |
SKODA | 6C0423812A |
SKODA | 6Q0 419 804 B |
SKODA | 6Q0 419 804 D |
SKODA | 6Q0 419 804 F |
SKODA | 6Q0 419 812 C |
SKODA | 6Q0 423 812 A |
SKODA | 6Q0423812 |
SKODA | 6Q0423812A |
SKODA | 6Q0423812C |
SKODA | 6Q0423812D |
SKODA | 6R0423812 |
SKODA | 6RD 422 812 |
SKODA | 6RD423812A |
SKODA | 6RD423812B |
SPIDAN | 46187 |
SPIDAN | 46350 |
SPIDAN | 57152 |
STARLINE | 12.52.720 |
SWAG | 30 71 0037 |
SWAG | 30 71 0044 |
SWAG | 30 91 9814 |
SWAG | 30 92 6174 |
SWAG | 30 93 0820 |
SWAG | 30 93 2230 |
SWAG | 30 93 2474 |
TALOSA | 42-09694 |
TOPRAN | 110 241 |
TRISCAN | 8500 29129 |
TRW | JTE441 |
TRW | JTE458 |
TRW | JTE757 |
TRW | JTF201 |
VAG | 5Z0423812 |
VAG | 6Q0423812C |
VAG | 6Q0423812D |
VAG | 6R0423812 |
VAICO | V10-7224 |
VEMA | 22793 |
VEMA | 23564 |
VEMA | 836121 |
VW FAW | 1J0422812B |
VW SVW | 6C0423812A |
VW SVW | 6Q0423812 |
VW SVW | 6R0 423 812 |
VW | 5U0422812A |
VW | 5Z0423812 |
VW | 5Z1 419 812 |
VW | 6C0423812A |
VW | 6Q0 419 814 C |
VW | 6Q0 423 812 D |
VW | 6Q0419812C |
VW | 6Q0423812 |
VW | 6Q0423812A |
VW | 6Q0423812C |
VW | 6R0423812 |
VW | 6R0423812A |
VW | 6RD 422 812 |
VW | 6RD423812A |
VW | 6RD423812B |
VW | 6RU423812 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.