- Materiał: Żeliwo szare
- Rodzaj połączenia: Pudełko
- Długożć opakowania [cm]: 20,7
- Szerokość opakowania [cm]: 8
- Wysokość opakowania [cm]: 5,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.6582-0003.3 |
ATE | 03.6582-0010.3 |
ATE | 320145 |
BOSCH | 0 986 482 029 |
BOSCH | 0986482029 |
BRAKE ENG | WC1965BE |
BREMBO | R 61 014 |
CITRO | 486177 |
DELPHI | LV80009 |
FERODO | FHR7132 |
JURID | 312303J |
LPR | 9942 |
PEUGE | 486177 |
VILLAR | 6256425 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korektor siły hamowania to część układu hamulcowego kontrolująca obciążenie obu osi. Zadaniem korektora jest wywołanie dysproporcji w obciążeniu obu osi lub też wręcz przeciwnie, jej wyrównanie. Wszystko zależy od aktualnych potrzeb. Innymi słowy, korektor odpowiada za to, aby siła hamowania była odpowiednia na przedniej i tylnej osi.
Rozróżnia się trzy główne typy korektorów siły hamowania. Pierwszą grupę stanowią korektory sterowane poprzez zmieniające się ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach. Drugim rodzajem korektora są modele bezwładnościowe. Natomiast najnowocześniejsze urządzenia to takie, których praca jest sterowana przez obciążenie osi.
W nowych samochodach zasadniczo nie montuje się już korektorów siły hamowania. Nie są one bowiem potrzebne, jeśli pojazd jest wyposażony w system ABS. Jednak w starszych samochodach wciąż korektory są niezbędne. Dzięki ich pracy większa siła hamowania wędruje na przednią oś. Jest to konieczne ze względu na większą wagę przedniej części pojazdu oraz środek ciężkości, który podczas hamowania występuje z przodu. Jednak to nie wszystko, zaawansowane korektory siły hamowania reagują również na obciążenia statyczne. Oznacza to, że modyfikują proporcje siły hamowania między osiami np. wtedy, gdy tył jest mocno obciążony ciężkim bagażem. Zdolność tę posiadają korektory sterowane obciążeniem osi.
Korektory hamowania należy poddawać regularnym kontrolom. Uszkodzenie i wynikająca z niego niesprawność mogą mieć bowiem przykre konsekwencje. Niewłaściwy rozkład siły hamowania wydłuża drogę zatrzymania pojazdu. Ponadto, podczas hamowania może dojść do blokady tylnych kół, a tym samym do niekontrolowanego poślizgu.
Ferodo ma długą historię innowacji technologicznych z zakresu motoryzacji i rozwoju procesów produkcyjnych. Teraz firma produkuje części samochodowe dla wiodących producentów aut na całym świecie. Ferodo jest nowatorską i zaufaną marką, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązania do systemów hamowania, osprzętu silnika spalinowego i uszczelnienia i układów sterowania.
Firma Ferodo obsługuje producentów samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, a także ciężkich pojazdów terenowych i samochodów sportowych, które wyposaża w wysokiej jakości oryginalne części, dedykowane na pierwszy montaż fabryczny.
Dzięki 17 centrom technologicznym na całym świecie, przedsiębiorstwo Ferodo z powodzeniem wprowadza przełomowe osiągnięcia w dziedzinie motoryzacji. Co więcej, firma wprowadziła do branży tysiące patentów i nieustannie pracuje nad wprowadzaniem nowych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego.
Ferodo to uznana międzynarodowa marka nie tylko pośród czołowych producentów samochodowych, ale także faworyt na rynku wtórnym części zamiennych. Inżynieria i produkcja części Ferodo stoi na bardzo wysokim, światowym poziomie. Wszystkie elementy są produkowane we własnych zakładach, zgodnie z obowiązującymi normami.