- Lokalizacja w aucie: Z tyłu
- Materiał: Żeliwo
- Ciężar [kg]: 0,95
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | LSV003 |
BENDIX | 311528B |
BENDIX | 311628B |
BOSCH | 0 204 031 292 |
BOSCH | 0 986 482 036 |
BREMBO | R 85 009 |
CAR | 2503 |
DELPHI | LV80017 |
FERODO | FHR7146 |
FTE | BKR1005 |
GIRLING | 8001191 |
HAVAM | BR30160 |
KAWE | P9973 |
LPR | 9973 |
METELLI | 09-0026 |
NK | 894710 |
PROTECHNIC | PRH1032 |
TEXTAR | 35000400 |
TRISCAN | 8130 29407 |
TRW | GPV1191 |
VAG | 701 612 503A |
VAG | 7D0 612 503 |
VILLAR | 625.B707 |
VW | 701612503A |
VW | 7D0612503 |
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Korektor siły hamowania KAWE P9914K1 | KAWE | Brak ceny |
Korektor siły hamowania KAWE P9973 | KAWE | Brak ceny |
Korektor siły hamowania AKRON-MALÒ 88022 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Korektor siły hamowania JURID 311628J | JURID | Brak ceny |
Korektor siły hamowania ROADHOUSE 1800.00 | ROADHOUSE | Brak ceny |
Korektor siły hamowania TRISCAN 8130 29407 | TRISCAN | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korektor siły hamowania to część układu hamulcowego kontrolująca obciążenie obu osi. Zadaniem korektora jest wywołanie dysproporcji w obciążeniu obu osi lub też wręcz przeciwnie, jej wyrównanie. Wszystko zależy od aktualnych potrzeb. Innymi słowy, korektor odpowiada za to, aby siła hamowania była odpowiednia na przedniej i tylnej osi.
Rozróżnia się trzy główne typy korektorów siły hamowania. Pierwszą grupę stanowią korektory sterowane poprzez zmieniające się ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach. Drugim rodzajem korektora są modele bezwładnościowe. Natomiast najnowocześniejsze urządzenia to takie, których praca jest sterowana przez obciążenie osi.
W nowych samochodach zasadniczo nie montuje się już korektorów siły hamowania. Nie są one bowiem potrzebne, jeśli pojazd jest wyposażony w system ABS. Jednak w starszych samochodach wciąż korektory są niezbędne. Dzięki ich pracy większa siła hamowania wędruje na przednią oś. Jest to konieczne ze względu na większą wagę przedniej części pojazdu oraz środek ciężkości, który podczas hamowania występuje z przodu. Jednak to nie wszystko, zaawansowane korektory siły hamowania reagują również na obciążenia statyczne. Oznacza to, że modyfikują proporcje siły hamowania między osiami np. wtedy, gdy tył jest mocno obciążony ciężkim bagażem. Zdolność tę posiadają korektory sterowane obciążeniem osi.
Korektory hamowania należy poddawać regularnym kontrolom. Uszkodzenie i wynikająca z niego niesprawność mogą mieć bowiem przykre konsekwencje. Niewłaściwy rozkład siły hamowania wydłuża drogę zatrzymania pojazdu. Ponadto, podczas hamowania może dojść do blokady tylnych kół, a tym samym do niekontrolowanego poślizgu.