- Wymiar gwintu: M12x1
- Rozstaw srub mocujących: 40,1
- Wymiar gwintu: M10x1
- Materiał: Żeliwo
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 64079 |
ATE | 24.6582-1715.3 |
BENDIX | 312208B |
CAR | 2705 |
CITRO | 4861.69 |
FAG | BKR1081 |
FIAT | 1479010080 |
INBRA | PVY2705 |
LPR | 9935 |
PEUGE | 4861.69 |
TRW | GPV1061 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korektor siły hamowania to część układu hamulcowego kontrolująca obciążenie obu osi. Zadaniem korektora jest wywołanie dysproporcji w obciążeniu obu osi lub też wręcz przeciwnie, jej wyrównanie. Wszystko zależy od aktualnych potrzeb. Innymi słowy, korektor odpowiada za to, aby siła hamowania była odpowiednia na przedniej i tylnej osi.
Rozróżnia się trzy główne typy korektorów siły hamowania. Pierwszą grupę stanowią korektory sterowane poprzez zmieniające się ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach. Drugim rodzajem korektora są modele bezwładnościowe. Natomiast najnowocześniejsze urządzenia to takie, których praca jest sterowana przez obciążenie osi.
W nowych samochodach zasadniczo nie montuje się już korektorów siły hamowania. Nie są one bowiem potrzebne, jeśli pojazd jest wyposażony w system ABS. Jednak w starszych samochodach wciąż korektory są niezbędne. Dzięki ich pracy większa siła hamowania wędruje na przednią oś. Jest to konieczne ze względu na większą wagę przedniej części pojazdu oraz środek ciężkości, który podczas hamowania występuje z przodu. Jednak to nie wszystko, zaawansowane korektory siły hamowania reagują również na obciążenia statyczne. Oznacza to, że modyfikują proporcje siły hamowania między osiami np. wtedy, gdy tył jest mocno obciążony ciężkim bagażem. Zdolność tę posiadają korektory sterowane obciążeniem osi.
Korektory hamowania należy poddawać regularnym kontrolom. Uszkodzenie i wynikająca z niego niesprawność mogą mieć bowiem przykre konsekwencje. Niewłaściwy rozkład siły hamowania wydłuża drogę zatrzymania pojazdu. Ponadto, podczas hamowania może dojść do blokady tylnych kół, a tym samym do niekontrolowanego poślizgu.
Protechnic to stosunkowo młoda firma działająca w branży motoryzacyjnej od 2004 roku. Pomimo krótkiej historii, przedsiębiorstwo zdążyło już zdobyć wysoką pozycję na rynku. Dystrybutor części samochodowych Protechnic to firma w stu procentach polska. Jednak od dłuższego czasu działalność dystrybutora wykracza poza granice kraju. Ofertę firmy stanowią rozmaite części samochodowe, wśród których najwięcej znaleźć można elementów układu hamulcowego. Wysoko cenione przez fachowców są klocki i tarcze hamulcowe Protechnic. Jednak dzisiaj asortyment firmy jest o wiele bogatszy. Można w nim znaleźć m.in. części zawieszenia, takie jak przeguby czy półosie. Auto części Protechnic to również części układu sprzęgła, pióra wycieraczek czy pompy wody.
Firma Protechnic oferuje wysokiej jakości części samochodowe w przystępnej cenie. Dobry stosunek ceny do jakości to główny czynnik odpowiedzialny za sukces firmy Protechnic. Dystrybutor współpracuje z licznymi producentami części samochodowych, starannie ich dobierając. Dzięki ostrożności w doborze partnerów oraz kontroli importowanych produktów, firma Protechnic oferuje części cechujące się niezawodnością.