- Średnica [mm]: 15
- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21718 |
3RG | 21719 |
4U Autopa | F73042 |
4U | VV-F-73042 |
A.B.S. | 260122 |
ALANKO | 10341469 |
AUDI | 191411315A |
AUTOMEGA | 104110315191A |
BENDIX | 042762B |
BGA | LS7901 |
BORG BECK | BDL6734 |
BSG | BSG 90-310-047 |
DEEZA | VW-L125 |
DEEZA | VW-L130 |
DELPHI | TC2235 |
DIAMAX | AF01006 |
DITAS | DSR1058 |
DJ PARTS | DL1520 |
DYS | 30-88129 |
ESEN SKV | 04SKV528 |
FAG | 818019010 |
FAI | SS048 |
FAI | SS6025 |
FARE SA | F0709V |
FEBI | 184810 |
FIRST LINE | FDL6734 |
FLENNOR | FL590-H |
FORMPART | 2908037 |
FORTUNE LI | FZ7243 |
FR REDAELL | 6-515K |
G.U.D. | GSP301209 |
GSF | 427VG0100 |
JPG | 1140400700 |
JPG | 1140400709 |
JPG | 411260005 |
KAGER | 85-0116 |
KRAFT AUTO | 4300195 |
LUOS | 730088 |
LUOS | 730089 |
MAPCO | 51862 |
METALCAUCH | 02852 |
METZGER | 53004718 |
METZGER | 6-1131K |
MEYLE | 100 411 0005 |
MEYLE | 100 411 0005/S |
MEYLE | 1004110005 |
MEYLE | 1004110005/S |
MEYLE | MSL0073 |
MGA | SA5292 |
MOOG | MEDS6329 |
MOTAQUIP | VSL713 |
OCAP | 0181897 |
OCAP | 0181897-K |
OCAP | 181897 |
OPTIMAL | G7601 |
PATRON | PS4023 |
PEX | 12.01.245 |
QUARO | QS5886/HQ |
QUINTON HA | QLS3062 |
QUINTON HA | QLS3062S |
RHIAG | 10556763 |
RHIAG | 686065 |
RIW | VW4023 |
RYME | 4409060 |
RYME | 4409061 |
SEAT | 191411315A |
SIDEM | 63464 |
SKODA | 191411315A |
SPIDAN CHA | 45212 |
STC | T402852 |
TALOSA | 50-03632 |
TOPRAN | 102 788 |
TOPRAN | 102788 |
TRICLO | 783748 |
TRISCAN | 8500 29622 |
TRISCAN | 8500-29670 |
TRW | JTS391 |
TRW | JTSB0086 |
TTC | 07.32.011 |
UNI | GSJ4994 |
UNI | UGCGSJ4994 |
UNIGOM | 391802 |
VAG | 191 411 315 A |
VAICO | V10-1189 |
VECO | VB4266 |
VEMO | V10-1189 |
VW | 191411315A |
WXQP | 380569 |
WXQP | 380925 |
vika | 14110024801 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.