- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Długość [mm]: 76,50
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | TC2688 |
FEBI | 37261 |
FIRST LINE | FDL7276 |
FORD | 1691815 |
FORD | 1701466 |
FORD | 1714891 |
FORD | 1767896 |
FORD | 1814315 |
FORD | 1856667 |
FORD | AV61-5C486-BA |
FORD | AV615C486BA |
FORD | BV61-5C466-BAE |
FORD | BV61-5C486-AAA |
FORD | BV61-5C486-BAA |
FORD | BV61-5C486-BAB |
FORD | BV61-5C486-BAC |
FORD | BV61-5C486-BAE |
FORD | BV615C466BAE |
FORD | BV615C486AAA |
FORD | BV615C486BAA |
FORD | BV615C486BAB |
FORD | BV615C486BAC |
FORD | BV615C486BAE |
LEMFO | 37123 01 |
LEMFO | 3712301 |
MAPCO | 52625 |
MEYLE | 716 060 0028/HD |
MEYLE | 7160600028HD |
MONROE | L16639 |
MOOG | FD-LS-10901 |
MOOG | FDLS10901 |
OPTIMAL | G7-1433 |
OPTIMAL | G71433 |
QUINTON HA | QLS3823S |
RUV | 925224 |
SCHAEFFLER | 818 0486 10 |
SCHAEFFLER | 818048610 |
SIDEM | 3363 |
TRW | JTS1330 |
VOLVO | 31317271 |
VOLVO | 31387811 |
VOLVO | 31429024 |
FORD
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.