- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Długość [mm]: 250,00
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST4060 |
BLUEPRINT | ADN18569 |
DELPHI | TC1305 |
FEBI | 21810 |
LEMFO | 29468 01 |
LEMFO | 2946801 |
METZGER | D-504 |
METZGER | D504 |
MEYLE | 16-16 060 0005/HD |
MEYLE | 16160600005HD |
MEYLE | 35-16 060 0021/HD |
MEYLE | 35160600021HD |
MONROE | L14657 |
MOOG | NI-LS-8457 |
MOOG | NILS8457 |
MOOG | RE-LS-2100 |
MOOG | RELS2100 |
NAPA | NST4060 |
NISSA | 54611-BH01A |
NISSA | 54611BH01A |
NISSA | 54618-9U00A |
NISSA | 54618-AX600 |
NISSA | 54618-BC40A |
NISSA | 546189U00A |
NISSA | 54618AX600 |
NISSA | 54618BC40A |
QUINTON HA | QLS3561S |
RENAU | 55 11 079 16R |
RENAU | 551107916R |
RENAU | 82 00 127 308 |
RENAU | 82 00 605 381 |
RENAU | 82 01 079 463 |
RENAU | 8200127308 |
RENAU | 8200605381 |
RENAU | 8201079463 |
RUV | 915547 |
SCHAEFFLER | 818 0293 10 |
SCHAEFFLER | 818029310 |
SIDEM | 41660 |
SKF | VKDS 346010 |
SKF | VKDS346010 |
SWAG | 82 92 1810 |
SWAG | 82921810 |
TRW | JTS433 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.