- Wykonanie łańcucha: Simplex
- Ilość ogniw łańcucha: 148
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 71739327 |
BUICK SGM | 24461834 |
BUICK | 24461834 |
CHEVR SGM | 24461834 |
FEBI | 33043 |
FIAT | 71739327 |
GM | 24461834 |
INA | F-446924-1600.KETTE |
INA | F-446924-1600.KETTE#N |
INA | F4469241600KETTE |
INA | F4469241600KETTEN |
OPEL | 24461834 |
OPEL | 5 63 638 |
OPEL | 56 36 396 |
OPEL | 563638 |
OPEL | 5636396 |
OPEL | 90 537 338 |
OPEL | 90537338 |
RUV | 3453007 |
SCHAEFFLER | 110603S148A |
SCHAEFFLER | 553 0175 10 |
SCHAEFFLER | 553017510 |
SWAG | 40933043 |
VAUXH | 24461834 |
VAUXH | 5 63 638 |
VAUXH | 56 36 396 |
VAUXH | 563638 |
VAUXH | 5636396 |
VAUXH | 90 537 338 |
VAUXH | 90537338 |
ALFA ROMEO
|
CADILLAC
|
CHEVROLET
|
FIAT
|
OPEL
|
PONTIAC
|
SAAB
|
SATURN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łańcuch rozrządu to najważniejszy element napędu rozrządu, który używany jest w wielu silnikach benzynowych i Diesla. Rola łańcucha wraz z elementami towarzyszącymi jego pracy, polega na przekazaniu napędu z koła pasowego na koło napędowe. Ponadto łańcuch napędza także pompę cieczy chłodzącej i pompę oleju.
Łańcuch to element, który teoretycznie powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika. Z reguły tak jest, ale bywa, że w przypadku niektórych egzemplarzy silników dochodzi do awarii a nawet do zerwania łańcucha. Praktyka pokazuje, że łańcuch wystarcza na około 350 – 400 tys. kilometrów przebiegu.
Do awarii łańcucha może dojść na skutek jego rozciągnięcia. To wtedy może dojść do jego przeskoczenia lub w najgorszym wypadku do zerwania. Jeżeli dojdzie do zerwania łańcucha to niestety trzeba liczyć się z całkowitym zniszczeniem zaworów i tłoków jednostki napędowej, co zazwyczaj kwalifikuje silnik spalinowy na złomowisko.
W celu wymiany łańcucha rozrządu trzeba zakupić pełen komplet, który zawiera łańcuch, napinacz, koła zębate, tuleje, simmeringi, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz śruby mocujące. Cena kompletnego zestawu łańcucha rozrządu zależy przede wszystkim od modelu samochodu oraz marki poszukiwanych części.
Do tego należy doliczyć pracę mechanika. Warsztat zainkasuje za taką usługę od 300 do 900 złotych, w zależności od rodzaju silnika i marki samochodu. Zdarza się, że cena za usługę wyniesie niekiedy nawet więcej, jeżeli stopień skomplikowania jednostki napędowej jest wysoki a dostęp do łańcucha rozrządu stosunkowo trudny.
Firma motoryzacyjna INA jest oddziałem międzynarodowej korporacji Schaeffler Group założonej przez braci Schaeffler. Marka rozpoczęła swoją działalność od zaprojektowania łożysk samochodowych. Pod szyldem marki INA produkuje się obecnie części zamienne do samochodów wielu popularnych marek.
Własne badania firmy INA dały współczesnym samochodom możliwość znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i przedostawania się szkodliwych substancji procesu spalania do atmosfery. Dynamiczny rozwój marki sprawił, że INA zajmuje obecnie czołowe pozycje w poszczególnych segmentach przemysłu motoryzacyjnego.
Auto części INA to standard najwyższej jakości. Firma posiada około 6000 patentów i co roku produkuje ponad 1000 nowych numerów referencyjnych. Części samochodowe tej marki to wysoka jakość, niezawodność i trwałość nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach eksploatacyjnych.
Katalog części INA obejmuje m.in. czujniki elektryczne, paski rozrządu i kompletne zestawy paska rozrządu, paski klinowe i jego elementy, podzespoły osprzętu i wiele innych.
Każda z części do samochodów INA to sprawdzony i solidny produkt. Z marki korzysta wielu producentów samochodów przy montażu fabrycznym. Ponadto części samochodowe marki znajdziemy na rynku wtórnym. Oferta jest dedykowana przede wszystkim do samochodów osobowych klasy ekonomicznej i klasy Premium.