- Długość [mm]: 1478
- Lokalizacja w aucie: Z tyłu z lewej
- Lokalizacja w aucie: Z tyłu po prawej
Dodaj opinię
(19.01.2015)
Opinia wystawiona dla Linka hamulca postojowego FEBI BILSTEIN 14200 (Z tyłu z lewej)
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-131-00-0417 |
A.B.S. | K10015 |
A.B.S. | K10155 |
ADRIAUTO | 33.0235.1 |
ADRIAUTO | 33.0251.1 |
AKRON-MALÒ | 29067 |
AKRON-MALÒ | 29192 |
APEC | CAB1591 |
ASHIKA | 131-00-0414 |
ASHIKA | 131-00-0417 |
ASHUKI | PAL3-1007 |
ASHUKI | PAL3-1023 |
ATE | 24.3727-0781.2 |
AUTO-SPEED | 290HC00001 |
AUTO-SPEED | 290HC00006 |
BECA CABLE | 2001377 |
BECA CABLE | 2001581 |
BORG BECK | BKB2914 |
BORG BECK | BKB2981 |
BOSCH | 1 987 482 037 |
BOSCH | 1 987 482 283 |
BROVEX-NEL | 60.1056 |
BROVEX-NEL | 60.1472 |
CABOR | 11.5770 |
CABOR | 11.5773 |
CAUTEX | 489110 |
CAUTEX | 762022 |
CAVO | 5902 708 |
CAVO | 5902 712 |
CEF | OP02222 |
COFLE | 11.5770 |
COFLE | 11.5773 |
COFLE | 92.11.5770 |
COFLE | 92.11.5773 |
EUROREPAR | 1637157380 |
EUROREPAR | 1637157480 |
FAI | FBC0369 |
FARE SA | 18681 |
FARE SA | 18687 |
FARE-MX | 18681 |
FARE-MX | 18687 |
FERODO | FHB434509 |
FIRST LINE | FKB2914 |
FIRST LINE | FKB2981 |
FTE | 9250453 |
FTE | 9250458 |
FTE | FBS17064 |
FTE | FBS17070 |
HELLA | 8AS 355 669-931 |
HELLAPAGID | 8AS 355 669-931 |
JAPANPAR | BC-0414 |
JAPANPAR | BC-0417 |
JAPKO | 1310414 |
JAPKO | 1310417 |
JURID | 434509J |
KAWE | 60.1056 |
KAWE | 60.1472 |
LABCP | 30.7587 |
LABCP | 30.7773 |
LAMPERTI | 3127 |
LAMPERTI | 3441 |
LECOY | 7504 |
LECOY | 7507 |
LINEX | 32.02.04 |
LINEX | 32.02.25 |
LPR | C1005B |
MAPCO | 5832 |
MAXGEAR | 32-1438 |
MDR | MCL-90414 |
MDR | MCL-90417 |
METALCAUCH | 82542 |
METALCAUCH | 82548 |
METZGER | 11.5770 |
METZGER | 11.5773 |
MGA | CF6248 |
MILES | EI001281 |
MOTAQUIP | VVB1408 |
NK | 9036157 |
OPEL | 013214179 |
OPEL | 013255757 |
OPEL | 013332849 |
OPEL | 013355089 |
OPEL | 0522040 |
OPEL | 0522044 |
OPEL | 0522060 |
OPEL | 0522082 |
OPEL | 13214179 |
OPEL | 13255757 |
OPEL | 13332849 |
OPEL | 13355089 |
OPEL | 522040 |
OPEL | 522044 |
OPEL | 522060 |
OPEL | 522082 |
OPTIMAL | HK-3102 |
OPTIMAL | HK-3152 |
OSSCA | 49837 |
OSSCA | 50013 |
PATRON | PC3456 |
PLYOM | P489110 |
PLYOM | P762022 |
QUINTON HA | BC4007 |
QUINTON HA | BC4010 |
RICAMBIFLE | 01360742 |
RICAMBIFLE | 01360747 |
SAMKO | C1005B |
SBS | 18409036157 |
SEIM | 554379 |
SPJ | 911370 |
SPJ | 912296 |
STC | T482542 |
STC | T482548 |
SWAG | 40 10 6235 |
TEXTAR | 44045400 |
TEXTAR | 44046000 |
TRISCAN | 8140 241100 |
TRISCAN | 8140 241132 |
TRW | GCH432 |
VAICO | V40-30012 |
VAUXH | 013214179 |
VAUXH | 013255757 |
VAUXH | 013332849 |
VAUXH | 013355089 |
VAUXH | 13214179 |
VAUXH | 13255757 |
VAUXH | 13332849 |
VAUXH | 13355089 |
WILMINK | WG2241201 |
WTI automo | C905805 |
WTI automo | C905806 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.