- Długość [mm]: 1366
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K10706 |
ADRIAUTO | 240207 |
AKRON-MALÒ | 21341 |
ASHIKA | 131-05-540 |
ATE | 24.3727-2107.2 |
BENDIX | 434357B |
BLUEPRINT | ADC44614 |
BORG BECK | BKB1441 |
BOSCH | 1 987 477 514 |
BROVEX-NEL | 76.1190 |
CABOR | 17.2021 |
CAUTEX | 761789 |
CEF | MI02107 |
FIRST LINE | FKB1441 |
FTE | FBS16001 |
HAVAM | KA76104 |
HIRSCH/RIC | 01320A62 |
HIRSCH/TEC | 262107 |
HPZEB | KA93108 |
JAPANPAR | BC-540 |
JAPKO | 131540 |
KAGER | 19-0785 |
KAVO PARTS | BHC-5523 |
KAWE | 76.1190 |
LINEX | 28.01.01 |
LPR | C1583B |
LUCAS_ELEC | GCH2069 |
MAG | 600000120420 |
MDR | MCL9540 |
METALCAUCH | 82244 |
MGA | CF5296 |
MITSUBISHI | MB256179 |
NIPPARTS | J10706 |
NK | 903002 |
NPS | M291I14 |
PAGID | 85171 |
PEMEBLA | JAPBC-540 |
PEX | 4.0434 |
QH BENELUX | BC2371 |
QUINTON HA | FBS16001 |
REMKAFLEX | 76.1190 |
SAMKO | C1583B |
SOLIDAUTO | P140003 |
SPIDAN | 43486 |
STC | T482244 |
TEXTAR | 44027000 |
TRISCAN | 814042106 |
TRW | GCH2069 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.
Herth+Buss Jakoparts - to niemiecka firma z wieloletnią tradycją, która powstała w 1925 roku jako Herth+Buss. Pierwszą specjalizacją przedsiębiorstwa był wyrób komponentów układów zapłonowych. Z czasem firma przebranżowiła się stawiając na produkcję szerokiej gamy części zamiennych dla wielu samochodowych marek.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował nową linią produktów, które opatrzono marką Jakoparts. Powstałe pod tym brandem części przeznaczone są dla samochodów produkcji japońskiej i koreańskiej.
O ofercie ponad 14 000 części!
Obecnie ofertę przedsiębiorstwa stanowi ponad 14 000 różnego rodzaju komponentów, które odpowiadają praktycznie wszystkich potrzebą branży motoryzacyjnej. W bogatym asortymencie Herth+Buss Jakoparts znajdziemy:
Każdy komponent, który wychodzi spod skrzydeł Herth+Buss Jakoparts cechuje się najwyższym standardem wykonania. Dzięki temu części samochodowe tego niemieckiego producenta są trwałe i wydajne.
Warto nadmienić, iż produkcja każdego elementu oparta jest o obowiązujące w branży motoryzacyjnej normy, dzięki temu dopasowują się one do najnowszych modeli pojazdów.