- Długość [mm]: 2010
- Lokalizacja w aucie: Z tyłu z lewej
- Lokalizacja w aucie: Z tyłu po prawej
- Ciężar [kg]: 0,239
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K13191 |
ABE | C7M007ABE |
ADRIAUTO | 27.0207.1 |
AKRON-MALÒ | 29009 |
APEC | CAB1282 |
ASAM | 73922 |
ASHUKI | PAL3-1129 |
ATE | 24.3727-0443.2 |
AUGER | 74258 |
AUTO-SPEED | 290HC00112 |
AUTOMEGA | 120018810 |
AUTOMOTOR | PHC2185 |
BECA CABLE | 1003006 |
BORG BECK | BKB2736 |
BOSCH | 1 987 477 854 |
BROVEX-NEL | 58.0860 |
CABOR | 10.9882 |
CASALS | 66505 |
CAUTEX | 188004 |
CAUTEX | 763037 |
CEF | VW02205 |
COFLE | 10.9882 |
COFLE | 92.10.9882 |
DT SPARE P | 4.67828 |
FAI | FBC0166 |
FARE SA | 17477 |
FARE SA | 19277 |
FARE-MX | 17477 |
FARE-MX | 19277 |
FAST | FT69020 |
FAST | FT69027 |
FEBI | 23972 |
FIRST LINE | FKB2736 |
FREY | 716400601 |
FTE | 9250207 |
FTE | FBS07050 |
GEMO | 405201 |
HART | 222 044 |
HELLA | 8AS 355 667-421 |
HELLAPAGID | 8AS 355 667-421 |
KAGER | 19-6283 |
KAWE | 58.0860 |
LECOY | 8530 |
LINEX | 27.01.66 |
LPR | C0817B |
MAXGEAR | 32-0256 |
MERCE | 901 420 21 85 |
MERCE | A901 420 21 85 |
METALCAUCH | 80083 |
METALCAUCH | 83751 |
METZGER | 10.9882 |
MILES | EI000100 |
MOTAQUIP | VVB1140 |
MTR | 12118972 |
NK | 903347 |
OPTIMAL | HK-3009 |
OSSCA | 49828 |
PATRON | PC3238 |
PATRON | PC3488 |
PLYOM | P188004 |
PLYOM | P763037 |
QUINTON HA | BC3795 |
REMKAFLEX | 580.860 |
RICAMBIFLE | 01020172 |
RIDEX | 124C0451 |
SAMKO | C0817B |
SAMPA | 201.375 |
SBS | 1840903347 |
SEIM | 554294 |
SPJ | 911271 |
STC | T480083 |
STC | T483751 |
STELLOX | 85-04526-SX |
Stark | SKCPB-1050500 |
TEXTAR | 44092000 |
TOPRAN | 109 812 |
TRISCAN | 8140 23147 |
TRW | GCH3013 |
TTC | 02.35.260 |
VAICO | V30-30057 |
VW | 2D0 609 701 A |
WILMINK | WG2249319 |
WILMINK | WG2323792 |
WTI automo | C905598 |
ZZVF | ZVTC120 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.