- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica zewnętrzna [mm]: 130,9
- Wysokość [mm]: 69,4
- Średnica wewnętrzna [mm]: 32
- Ilość otworów: 5
- Ciężar [kg]: 2,3
- Dynamika hamowania/jazdy: Dla pojazdów z ABS
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 8033755AA |
AUDI | 8E0598611 |
AUDI | 8E0598611A |
AUDI | 8E0598611B |
AUDI | 8E0598611C |
AUTOMEGA | 110099310 |
BENDIX | 050607B |
BORG BECK | BWK906 |
BTA | H2A009BTA |
DENCKERMAN | W413340 |
GSP | 9232014K |
IRB | IR18790 |
KM INTERNA | RK1070 |
MAXGEAR | 330462 |
NK | 764724 |
SKF | VKBA3606 |
STELLOX | 4328523SX |
AUDI
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.
FREMAX to marka, która należy do brazylijskiej firmy Jofund. Na rynku istnieje od 1986 roku. Jej główną specjalnością jest produkcja najwyższej jakości tarcz i bębnów hamulcowych, które odpowiadają na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów na całym świecie.
Komponenty hamulcowe, które kryją się pod marką FREMAX są odpowiednie dla większości samochodów produkowanych w Ameryce, Europie i Azji. Rocznie brazylijski koncert produkuje 7 milionów części do układu hamulcowego.
Komponenty FREMAX Renault, Mitsubishi Motors i Suzuki wykorzystują jako podzespoły oryginalnego wyposażenia. Ponadto, ze względu na wysoką jakość części do układu hamowania, brazylijski koncern jest oficjalnym i wyłącznym dostawcą samochodów seryjnych Brazylia oraz Porsche GT3 Cup Brazil dla dwóch głównych kategorii wyścigowych w Ameryce Południowej.
Tarcze i bębny hamulcowe FERMAX wyróżniają:
Obecnie FREMAX posiada oddziały w Brazylii, Argentynie, Litwie, Niemczech i Polsce.