- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Szerokość [mm]: 37
- Średnica wewnętrzna [mm]: 42
- Średnica zewnętrzna [mm]: 82
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 200362 |
AUDI | 431 498 625 A |
AUDI | 443 498 625 B |
AUDI | 443 498 625 C |
AUDI | 443 498 625 E |
AUGRO | 5182001/7 |
AUTOMOTIVE | ABK 987 |
BRT | BRT 987 |
CORTECO | 19017483 |
DELPHI | BK410 |
FAG | 713 6102 60 |
FEBI | 03623 |
FEBI | 03972 |
FEBI | 3623 |
FEBI | 3972 |
IRB | K-02/05 |
KACO | 0019.1 |
KACO | 0022.1 |
KLOTZ | 10/26 |
KLOTZ | 46296 |
LEMFO | 13652 |
MEYLE | 100 407 0034 |
MEYLE | 100 498 0034 |
MEYLE | 443 407 625 B |
NK | 754716 |
OPTIMAL | 100056 |
QUINTON HA | QWB720 |
RUV | 5706 |
SKF | VKBA 962 |
SNR | R157.06 |
SPIDAN | 26499 |
UNI | GHK 1369 |
VW | 431 498 625 A |
VW | 443 311 413 |
VW | 443 407 625 A |
VW | 443 407 625 D |
VW | 443 498 625 B |
VW | 443 498 625 E |
WERTH | 110 |
WERTH | 160 |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.