- Ciężar [kg]: 0,310
- Dla numeru OE: 30502-1W720
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-90-01-109 |
4X4 ESTANF | EST-90-01-188 |
4X4 ESTANF | EST-90-01-198 |
4X4 ESTANF | EST-92-01-148 |
4X4 ESTANF | EST-92-01-175 |
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1530 |
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1558 |
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1754 |
AISIN | BN-065 |
ASHIKA | 90-01-109 |
ASHIKA | 90-01-198 |
ASHUKI | 0720-0301 |
BBFREDLINE | 25NI032 |
BBFREDLINE | 25NI044 |
BBFREDLINE | 25NI078 |
CLUTCHNUS | MCK04105 |
CLUTCHNUS | MCK04146 |
CLUTCHNUS | MCK04155 |
CLUTCHNUS | MCK04158 |
CLUTCHNUS | MCK04162 |
CLUTCHNUS | MCK0425 |
CLUTCHNUS | MCK0425A |
CLUTCHNUS | MCK0439 |
CLUTCHNUS | MCK0474 |
CLUTCHNUS | MCK0499 |
CLUTCHNUS | MCK1301 |
CLUTCHNUS | MCK2353A |
DENCKERMAN | K100682 |
EBI | EBC1125 |
EXEDY | BRG472 |
EXEDY | BRG816 |
GMB | GC12010 |
GMB | GC71021 |
HBJAKOPART | J2401006 |
HBJAKOPART | J2401019 |
IAP | 200-13188 |
IAP | 201-13042 |
IAP | 201-13042E |
IAP | 201-13188 |
JAPANPAR | CF-109 |
JAPANPAR | CF-198 |
JAPKO | 90109 |
JAPKO | 90198 |
KAISHIN | KN079-K |
KLAXCAR | 30071z |
LUK | 500 0486 60 |
MAPCO | 12522 |
MDR | MCB-1101 |
MDR | MCB-1109 |
MDR | MCB-1189 |
MDR | MCB-1198 |
MDR | MCB-1199 |
MDR | MCK-11006 |
MDR | MCK-1101 |
MDR | MCK-11028 |
MDR | MCK-11029 |
MDR | MCK-11037 |
MDR | MCK-11039 |
MDR | MCK-1148 |
MDR | MCK-1157 |
MDR | MCK-1158 |
MDR | MCK-1159 |
MDR | MCK-1160 |
MDR | MCK-1166 |
MDR | MCK-1171 |
MDR | MCK-1175 |
MDR | MCK-1181 |
MECARM | MR8362 |
NAKAMOTO | G02-NIS-18100001 |
NISSA | 30502-03E20 |
NISSA | 30502-0W720 |
NISSA | 30502-0W722 |
NISSA | 30502-1W720 |
NISSA | 30502-28E20 |
NISSA | 30502-28E21 |
NISSA | 30502-31U20 |
NISSA | 30502-31U22 |
NISSA | 30502-41U20 |
NISSA | 30502-96E20 |
NPS | N240N16 |
NPS | N240N33 |
NSK EUROPE | ZA-62TKM3301 BP |
OPTIMAL | CS0132 |
PEMEBLA | JAPCF-109 |
PEMEBLA | JAPCF-198 |
PEMEBLA | JAPKF-101 |
PEMEBLA | JAPKF-1028 |
PEMEBLA | JAPKF-1029 |
PEMEBLA | JAPKF-1039 |
PEMEBLA | JAPKF-148 |
PEMEBLA | JAPKF-157 |
PEMEBLA | JAPKF-158 |
PEMEBLA | JAPKF-159 |
PEMEBLA | JAPKF-160 |
PEMEBLA | JAPKF-166 |
PEMEBLA | JAPKF-171 |
PEMEBLA | JAPKF-175 |
PROCODIS F | BE603 |
QH TALBROS | CCT518 |
RIDEX | 479C0647 |
RIDEX | 479C3034 |
SACHS | 3151 854 001 |
SKF | VKC 3581 |
SNR | BAC368.08 |
SNR | BAC368.09 |
STATIM | 9.80L |
STELLOX | 07-00654-SX |
Stark | SKCK-0100648 |
WILMINK | WG2212897 |
WILMINK | WG2212979 |
WXQP | 40497 |
WXQP | 42628 |
CARBODIES
|
LTI
|
NISSAN
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
BLUE PRINT ADN130265 | BLUE PRINT | Brak ceny |
BLUE PRINT ADN130266 | BLUE PRINT | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet MECARM MK9241 | MECARM | Brak ceny |
Łożysko oporowe MECARM MR8223 | MECARM | Brak ceny |
Łożysko oporowe MECARM MR8362 | MECARM | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet NPS N200N154 | NPS | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Polska marka Dokuji jest dobrze rozpoznawalna na lokalnym rynku już od 2005 roku. Niemniej firma działając pod innymi nazwami, funkcjonuje już od ponad 3 dekad. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części samochodowych z wszystkich w zasadzie kategorii.
Oferta Dokuji to części samochodowe do samochodów azjatyckich. Przedsiębiorstwo jest skoncentrowane na pojazdach pochodzących z Korei i Japonii. W ofercie można zatem znaleźć części Dokuji do aut takich marek jak m.in.: Honda, Hyundai, Toyota, czy Kia. Części zamienne Dokuji to między innymi wysokiej jakości amortyzatory i wahacze oraz pozostałe elementy zawieszenia. Wysoko cenione są też hamulce Dokuji oraz filtry i elementy układu kierowniczego od tego dystrybutora.
Firma Dokuji dba o jakość produktów, starannie dobierając dostawców. Wśród nich znaleźć można najbardziej renomowane marki azjatyckie i europejskie. Przed dopuszczeniem do sprzedaży, każda część jest poddawana testom jakości i bezpieczeństwa. Dopiero po ich pomyślnym przejściu zostaje włączona do asortymentu. Jednocześnie należy podkreślić fakt, że części Dokuji są stosunkowo tanie. Tym samym zdecydowana większość kierowców ma możliwość nabycia tych jakościowych elementów od uznanych producentów.