- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 14,2
- Średnica zewnętrzna [mm]: 121
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z mocowaniem amortyzatora
- Wysokość [mm]: 51,5
- Tylko w połączeniu z: bearing
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FEBI | 40632 |
FIRST LINE | FSM5483 |
LEMFO | 36508 01 |
MEYLE | 614 641 0010 |
MOOG | OP-SB-10071 |
OPEL | 3 44 469 |
OPEL | 3 44 958 |
OPTIMAL | F8-7611 |
SWAG | 40 94 0632 |
TRISCAN | 8500 24916 |
VAUXH | 13 500 664 |
VAUXH | 13 503 549 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie amortyzatora samochodowego to element układu zawieszenia, który podobnie jak pozostałe części eksploatacyjne pojazdu zużywa się wraz z postępującym przebiegiem auta. Jeżeli z okolic zawieszenia do kabiny docierają zgrzyty, to problem może dotyczyć właśnie mocowania amortyzatora. Wówczas konieczna jest jego wymiana.
Wraz z upływem czasu i kolejnych przejechanych kilometrów następuje naturalne zużycie tulei gumowych, które wykorzystuje się w mocowaniu amortyzatora. Prędzej czy później luz staje się na tyle duży, że dochodzi do coraz gorszej pracy tego elementu i tym samym do kabiny kierowcy docierają coraz większe stuki.
Typowy objaw usterki mocowania amortyzatora to właśnie stosunkowo delikatne strzelanie gumy spowodowane trwałym uszkodzeniem łożysk w mocowaniu amortyzatora. Strzelanie gumy będzie objawiać się przede wszystkim podczas kręcenia kierownicą. Można to w łatwy sposób sprawdzić stojąc samochodem w miejscu. Awaria często objawia się ponadto podczas wymiany amortyzatorów samochodowych.
Awarii mocowania amortyzatora nie należy bagatelizować i odwlekać wymiany w czasie. Niestety stosunkowo delikatne stuki z okolic zawieszenia mogą bowiem okazać się bardzo kosztowne, jeżeli będziemy zbyt długo zwlekać z wymianą. Mocowania powinny być zawsze wymieniane parami na jednej osi. Ponadto nie zapominajmy, że wymiana kompletnego mocowania jest niezbędna przy każdej wymianie amortyzatora, niezależnie od stanu mocowania. Niestety tylko taki zabieg gwarantuje kierowcy optymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy samochodem.
Sidem to belgijska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo cechuje wysoka specjalizacja. Producent dopuszcza do sprzedaży autoczęści układu zawieszenia oraz układu kierowniczego. Tak wysoka specjalizacja sprawia, że części samochodowe Sidem są wykonywane bardzo starannie, z troską o każdy najmniejszy detal.
Sidem posiada kompletną ofertę w zakresie wymienionych kategorii. W ofercie znajdują się amortyzatory, wahacze, sworznie tuleje i dziesiątki innych elementów układu zawieszenia. Ponadto, doceniane przez fachowców i użytkowników są drążki kierownicze, przeguby i inne części samochodowe Sidem z kategorii elementów układu kierowniczego.
Marka Sidem jest znana miłośnikom motoryzacji oraz kierowcom zainteresowanym tym, jakie części są montowane w ich samochodach. Części samochodowe Sidem dominują w swoich kategoriach na rynku wtórnym. Jako zamienniki części oryginalnych są doceniane w Europie i Ameryce. Ponadto, Sidem posiada również linie produkcyjne, na których powstają części oryginalne, wykorzystywane przez producentów aut podczas pierwszego montażu.
Od 1933 roku firma Sidem posiada swoją główną kwaterę w Belgii. Jednak wraz z rozwojem firmy i ekspansją na kolejne rynki, potrzebna okazałą się dodatkowa przestrzeń produkcyjna. Dlatego początkiem XXI wieku powstał oddział firmy w Rumunii. Warto podkreślić, że Sidem to nie tylko producent części samochodowych. Firma zajmuje się również ich projektowaniem, a do pewnego stopnia także dystrybucją.