Dodaj opinię
(15.11.2021)
Opinia wystawiona dla Komplet osłon i odbojów FAG 811 0039 30
Producent | Numery OEM |
---|
BIRTH | 50290 |
FEBI | 18374 |
FEBI | 18374H |
MEYLE | 100 5120 027 |
MEYLE | 1005120027 |
RUV | 835416 |
SCHAEFFLER | 810 0077 10 |
SCHAEFFLER | 810007710 |
VW | 3B0 512 131 H |
VW | 3B0512131H |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osłony i odboje to podstawowe akcesoria, które należy montować wraz z amortyzatorami. Zadaniami amortyzatorów samochodowych są łagodzenie wstrząsów oraz ochrona kół i innych podzespołów. Funkcją osłon i odbojów jest natomiast przede wszystkim ochrona amortyzatorów. Rzecz w tym, iż działanie amortyzatorów polega na przejęciu dużej siły wytworzonej podczas wjazdu w dziurę lub na dowolną nierówność. Pod wpływem tej siły dochodzi do jego poruszenia, prze co występuje ryzyko uderzenia w inne podzespoły. Zderzenie tego typu jest zagrożeniem zarówno dla amortyzatora, jak i sąsiednich podzespołów.
Odboje to niewielkie elementy, które zapobiegają wspomnianym zderzeniom. Przeważnie są wykonane z poliuretanu, co nadaje im dodatkowych właściwości, takich jak ochrona amortyzatorów przed korozją, czy też działaniem substancji chemicznych. Poza tym, poliuretan jest lepszym zabezpieczeniem od uszkodzeń mechanicznych niż guma, będąca alternatywnym materiałem, z którego również wykonuje się odboje. Wraz z odbojami zwykle sprzedawane są również osłony, które są wsparciem w ochronie amortyzatorów. Te gumowe elementy w mniejszym stopniu zapobiegają usterkom wskutek uderzeń, natomiast skutecznie zabezpieczają amortyzatory przed wtargnięciem zanieczyszczeń oraz wilgoci powodującej korozję.
Montowane przy amortyzatorach osłony i odboje to elementy niezwykle narażone na działanie rozmaitych czynników niszczących. Dlatego też stosunkowo szybko ulegają one zużyciu, które polega na ukruszeniu lub zmniejszeniu grubości tej części. Zwykle gołym okiem widać, że osłony i odboje należy jak najszybciej wymienić. Jest to konieczne również zawsze wtedy, gdy wymienia się amortyzatory.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.