- Ilość na oś: 2
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Wersja: BEZ ODBOJNIKA
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 4B0 512 137B |
AUDI | 4B0512137B |
FEBI | FE39117 |
IMPERGOM | 35089 |
SKODA | 4B0 512 137B |
SKODA | 4B0512137B |
TOPRAN | 110 527 |
VW | 4B0 512 137B |
VW | 4B0512137B |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Amortyzatory samochodowe to podstawowy i zarazem kluczowy element eksploatacyjny układu zawieszenia. Ich rola sprowadza się przede wszystkim do tłumienia drgań, maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy i utrzymywania sprężyn układu zawieszenia w prawidłowej pozycji podczas podróżowania. Dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy ich obecność oraz sprawność jest więc nieoceniona.
Dziury, wyboje a także progi zwalniające to prawdziwa zmora amortyzatorów samochodowych. Dlatego mimo, że z porad specjalistów wynika, że amortyzatory wymienia się z reguły po przejechaniu 80 – 100 tys. kilometrów, to czynnik eksploatacyjny (stopień eksploatacji oraz stan dróg, po których się poruszamy) może ten okres nieco skrócić. Dlatego zaleca się, by przeprowadzać przegląd techniczny amortyzatorów co około 15 – 20 tys. kilometrów. To najlepszy sposób, by uniknąć niespodziewanej awarii.
Wymiana amortyzatorów na nowe nie należy do skomplikowanych i bardzo kosztownych. Mało tego zakup amortyzatorów znanej i cenionej na rynku części zamiennych marki to koszt niewielki w porównaniu z awariami, które mogłyby wystąpić na skutek odwlekania wymiany w czasie. Najważniejsze, o czym kierowca powinien pamiętać to zakup pełnego kompletu na tylną i przednią oś – amortyzatory wymienia się zawsze parami na danej osi (tylko taka wymiana gwarantuje poprawne i przewidywalne dla kierowcy zachowanie samochodu w trakcie jazdy).
Co do wyboru nowych amortyzatorów do samochodu to zawsze najlepiej kierować się ku znanym, sprawdzonym markom części zamiennych. Zakup takich amortyzatorów to gwarancja wysokiej jakości i niezawodności, co przełoży się na skuteczność ich funkcjonowania podczas jazdy samochodem.
Tedgum to polska firma powstała w 1993 roku w Rudzie Śląskiej. Początkowo celem była dystrybucja i sprzedaż części samochodowych, jednak dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo samodzielnie zaczęło produkować komponenty gumowe i metalowo-gumowe.
Dziś Tedegum to jeden z wiodących producentów tulei wahaczy, poduszek silnika, odbojników amortyzatorów, osłon przekładni i przegubów oraz innych wyrobów gumowych. Tedegum to także dostawca wszelkiego rodzaju rozwiązań gumowych, metalowych czy poliuretanowych dla branży budownictwa, rolnictwa, górnictwa, przemysłu morskiego i wielu innych. Firma współpracuje z dostawcami, którzy na bazie odpowiednich surowców są w stanie wykonać materiał z gumy i poliuretanu spełniający określone wymagania i normy. Dzięki temu linia produktów Tedgum poprawia konstrukcję elementów OE, a zamienniki służą dłużej niż produkty oryginalne.
Części wytwarzane przez zakład Tedgum przeznaczone są głównie do samochodów osobowych produkcji europejskiej, amerykańskiej i azjatyckiej. Znaczna część w asortymencie firmy to produkty skierowana do posiadaczy pojazdów zabytkowych i nietypowych. Firma zajmuje się także projektowaniem i produkcją wszelkiego rodzaju serii komponentów na zamówienie indywidualne.