- Ciężar [kg]: 0,25
- Materiał: Aluminium
- Dla srednicy tarczy hamulcowej [mm]: 282
Dodaj opinię
(17.06.2022)
Opinia wystawiona dla Zestaw akcesoriów klocków hamulcowych A.B.S. 1218Q
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 5N0615612C |
AUTOMEGA | 210033010 |
BLIC | 6508-03-9547876K |
FEBI | 174623 |
KLOKKERH | 9547876 |
METZGER | 6115222 |
NK | 234765 |
OPTIMAL | BSP-1041R |
PATRON | PBS142 |
SEAT | 5N0615612C |
SKODA | 5N0615612C |
SWAG | 33 10 7223 |
TOPRAN | 116 821 |
TRISCAN | 8125 29216 |
VW | 5N0615612 |
VW | 5N0615612C |
WEZEL | 5839374 |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Osłona tarczy hamulcowej OPTIMAL BSP-1041R | OPTIMAL | 91,00 zł |
Osłona tarczy hamulcowej METZGER 6115222 | METZGER | 98,00 zł |
Osłona tarczy hamulcowej NTY HTO-VW-020 | NTY | 73,00 zł |
Osłona tarczy hamulcowej IPARTS OT000263 | IPARTS | 63,00 zł |
Osłona tarczy hamulcowej NK 234765 | NK | 73,00 zł |
Osłona tarczy hamulcowej SWAG 33 10 7223 | SWAG | 80,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Obecnie hamulce tarczowe to najpopularniejsze rozwiązanie w kwestii układu hamowania samochodu. Zwykle kierowcy decydują się na zakup kompletnego zestawu hamulców, jednak czasami pojawia się konieczność dokupienia części. Dodatki i pojedyncze części hamulców tarczowych są potrzebne np. przy niewielkiej awarii któregoś elementu. Poważniejsze usterki wymagają wymiany całych hamulców, jednak w wielu przypadkach nie jest to konieczne.
Najważniejsze części hamulców tarczowych to tarcze oraz klocki hamulcowe. Tarcza to unieruchomiona powierzchnia, do której dociskane są klocki hamulcowe pokryte okładziną cierną. Za sprawą nieruchomego przyłączenia tarczy do wałka wskutek wspomnianego docisku, dochodzi do zahamowania koła. Obecnie zarówno tarcze, jak i klocki hamulcowe wykonuje się z rozmaitych materiałów. Podstawowym materiałem konstrukcyjnym jest stal, jednak części klasy premium to elementy ceramiczne. Należy podkreślić, że hamulce tarczowe to nie tylko tarcza i klocki. Dodatki i części hamulców tarczowych to również m.in. siłowniki, bez których docisk klocków nie byłby możliwy.
Wymiana którejś z części hamulców tarczowych najczęściej zostaje wymuszona ze względu na zniszczenie wywołane dużą siłą tarcia. Zużycie eksploatacyjne jest nie do uniknięcia, jednak można je nieco opóźnić, poprzez odpowiednie korzystanie z hamulców. Nie zaleca się przede wszystkim gwałtownego wciskania pedału hamulca, zwłaszcza jeśli klocki i tarcza są jeszcze nierozgrzane. Ponadto, dla właściwej kompatybilności, wszelkie dodatki i pojedyncze części hamulców tarczowych warto kupować od tego samego producenta.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.