- Ilość: 4
- Jednostka ilości: Zestaw
- Dla żrednicy obudowy [mm]: 49,02
- Dla grubości ścianki [mm]: 1,49
- Szerokość [mm]: 18,70
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z powierzchnią stalową
- Powierzchnia: Pokryty dodatkową warstwą
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
4 szt. | IPSA C4522L | C4522L |
4 szt. | IPSA C4522U | C4522U |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
HYUNDAI | 23060-2A912 |
KING | CR4522PL |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korbowody to kluczowe ogniwo między tłokami, a wałem korbowym pojazdu. Panewki korbowodowe to z kolei półokrągłe obejmy, które montuje się między korbowodem a wałem. Panewki w kształcie pierścienia, to jeden z kluczowych elementów składowych łożysk ślizgowych wału korbowego w samochodzie.
We współczesnych silnikach samochodowych powszechnie stosuje się tak zwane półpanewki, czyli mówiąc ściślej dzielone panewki cienkościenne. Montuje się je na powierzchni styku z wałem korbowym. Takie półpanewki mają specjalnie nacięte rowki przeznaczone do rozprowadzania środka smarującego.
Panewki korbowodowe to mimo wszystko element eksploatacyjny, który ulega naturalnemu zużyciu po pewnej ilości przejechanych kilometrów. Nieustanny ruch wymaga odpowiedniego smarowania. Jeżeli takiego zabraknie, to prędzej czy później dojdzie do ich zużycia i konieczności wymiany na nowe. Ponadto do szybszego zużycia się panewek może dojść na skutek zaniedbywania okresowej wymiany oleju czy też podczas zbyt częstych, krótkich przejażdżek, kiedy silnik po prostu nie ma odpowiednio dużo czasu, by się prawidłowo nagrzać.
Typowy objaw zużycia się panewek korbowodowych to rytmiczne postukiwanie, które pochodzi z dolnych rejonów komory silnikowej podczas pracy jednostki napędowej na biegu jałowym. Niestety odgłosy te często będą ledwo słyszalne, przez co niekiedy ciężko zdiagnozować, czy problem aby na pewno dotyczy panewek.
Zdarza się, że dochodzi także do usterek panewek. Najgroźniejsza z awarii to tzw. odwrócenie panewek korbowodowych. Do takiej sytuacji dochodzi na skutek nieprawidłowego smarowania. Panewka przestaje się ślizgać. Temperatura rośnie i dochodzi do spuchnięcia panewek i ich odkształcania się. Taka awaria niestety może skutkować koniecznością wymiany całego wału korbowego.
IPSA Autoteile Großhandelsgesellschaft to niemiecka marka, która powstała w 1993 roku. Specjalizuje się ona w dystrybucji samochodowych części zamiennych dla pojazdów osobowych, użytkowych, przemysłowych i rolniczych. Jej główna siedziba znajduje się Sömmerdzie w Niemczech. Tam też IPSA ma magazyny, w których jest ponad sześćdziesiąt części do różnym marek samochodów osobowych i dostawczych.
W ofercie IPSA znajdziemy szeroki wybór akumulatorów oraz elementów silnika. Do najpopularniejszych produktów niemieckiej marki należą:
Rozpoznawalność marce przyniosła zaawansowana logistyka, własna flota pojazdów, agencja spedycyjna, DPD i NSE, które zapewniają szybkie i kontrolowane dostawy. Głównym obszarem działalności koncernu są: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja, Holandia, Belgia, Czechy, Polska i Włochy.
IPSA od 2000 roku jest oficjalnym dystrybutorem części silnikowych AJUSA. Od samego początku niemiecka marka nastawiona była na to, aby dostarczać swoim klientom tańsze alternatywy produktów z wyższych półek. Tę misję IPSA realizuje od lat z powodzeniem, co w połączeniu z wydajną dystrybucją, pozwala na docieranie do coraz większego grona odbiorców.